صفحه اصلی / سرخط خبرها / تلاش برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در روستاهای گردشگری لرستان
تلاش برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در روستاهای گردشگری لرستان

معاون اداره کل میراث فرهنگی لرستان،

تلاش برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در روستاهای گردشگری لرستان

کسب و کار نیوز :معاون اداره کل میراث فرهنگی لرستان گفت: درصددیم در روستاهای گردشگرپذیر استان بازارچه صنایع دستی احداث کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, افشین باباحسینی اظهار کرد: هم اکنون بازارچه صنایع دستی در محل باغ گلستان قلعه فلک‌الافلاک با ۱۵ غرفه دایر است.
وی با بیان اینکه در این محل ۱۵ رشته صنایع دستی وجود دارد و فاز اول اجرایی شده است، ادامه داد: این غرفه‌ها به افرادی که دارای نشان ملی مرغوبیت، درجه هنری و یا کارگاه متمرکز صنایع دستی با اشتغال بیش از ۳۰ سال هستند، واگذار می‌شود.
باباحسینی بیان کرد: همچنین اگر اعتبار موردنیاز تزریق شود فاز دوم نیز با ۱۵ غرفه عملیاتی می‌شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در راستای حمایت از صنایع دستی در بروجرد و الیگودرز نیز بازارچه‌های نیمه متمرکزی برپا شده که امیدواریم با تزریق منابع در تمام شهرستان‌ها جایگاهی متمرکز داشته باشیم.
وی اضافه کرد: همچنین با دهیاری‌ها هماهنگی‌هایی شده تا در مراکز هدف گردشگری و گردشگرپذیر بازارچه‌های موقت صنایع دستی راه‌اندازی کنیم.
باباحسینی خاطرنشان کرد: در روستاهای ازنا و الیگودرز شامل دوگنبدان، دره تخت، عمارت، آب سفید و اطراف دریاچه گهر قرار است بازارچه‌های موقت را با همکاری خود جامعه صنعتگران راه‌اندازی کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.