صفحه اصلی / سرخط خبرها / وجود تورهای غیرمجاز در ابیانه مشکل ساز است
وجود تورهای غیرمجاز در ابیانه مشکل ساز است

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

وجود تورهای غیرمجاز در ابیانه مشکل ساز است

کسب و کار نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در واکنش به حضور افراد محلی به همراه تورهای گردشگری ابیانه، گفت: هر توری که دارای مجوز باشد خودش راهنمای تور دارد و حتماً آژانس‌های مربوطه این موضوع را مدنظر قرار می‎‌‎دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فریدون الهیاری در خصوص اینکه آیا امکان پذیر هست که در روستای ابیانه برای هر تور یک راهنمای محلی در نظر گرفته شود یا خیر؟ اظهار کرد: در این خصوص هیچ تصمیمی گرفته نشده است و راهنمای محلی و غیر محلی ندارد چراکه راهنما بودن دارای شرایط و ضوابطی است که باید در این خصوص تصمیم گیری شود.
وی افزود: راهنمای تور نیازمند شرایطی است که باید بررسی و دانش افراد سنجش شود و سپس باید دید که آیا منطقه‌ای این چنینی ظرفیت داشتن تور محلی دارد یا ندارد و در شرایط پیک اوضاع چگونه است؟
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: هر توری که دارای مجوز باشد خودش راهنمای تور دارد و حتماً آژانس‌های مربوطه این موضوع را مدنظر قرار می‎‌‎دهند و راهنماها معمولاً افرادی هستند که مجوز لازم را دارند.
الهیاری تاکید کرد: امروز مشکل ما تورهای غیر مجاز یا تورهای گردشگری ثبت نشده هستند که باید برنامه داشته باشیم که چگونه این تورها را مدیریت و برای آنها برنامه ریزی کنیم که اگر شورای ابیانه برای این موضوع طرحی دارد ارائه کند تا آن را بررسی کنیم.
پیش از این دادستان شهرستان نطنز در خصوص کلیپ منتشر شده از روستای ابیانه، گفته بود: هنوز مشخص نیست که این افراد در چه قالبی به ابیانه سفر کرده بودند و منتظر تکمیل شدن گزارش در این زمینه هستیم.
مرتضی باصریان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص کلیپ منتشر شده از روستای ابیانه، اظهار کرد: این گروه با دو اتوبوس به ابیانه سفر کرده‌اند و تا این لحظه آنها احضار شده‌اند.
وی افزود: هنوز مشخص نشده که این افراد به چه عنوانی به این روستا سفر کرده‌اند ولی به مراجع قضائی عنوان شده که در قالب دو تور وارد روستا شده بودند و در برهه‌ای آنجا حضور و سپس ترک روستا کرده‌اند.
دادستان شهرستان نطنز ادامه داد: حساسیت بر روی این موضوع به این دلیل است که ظاهراً تصاویری از مکان‌های دیگر از این گروه وجود دارد و بررسی‌ها به این لحاظ در حال انجام است.
در پی انتشار ویدئوی آوازخوانی زنی در روستای ابیانه در جمع گردشگران، دادستان استان اصفهان از تشکیل پرونده برای این فرد خبر داده بود.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.