صفحه اصلی / سرخط خبرها / تسهیل ترانزیت با کشورهای آسیای میانه با توسعه محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
تسهیل ترانزیت با کشورهای آسیای میانه با توسعه محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

یک مسئول عنوان کرد:

تسهیل ترانزیت با کشورهای آسیای میانه با توسعه محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

‌کسب و کار نیوز: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در بازدید از پایانه‌های مرزی در حال ساخت ریمدان و پیشین، به لزوم تکمیل زیر ساخت‌های مورد نیاز در آنها به منظور افزایش مبادلات تجاری با کشور پاکستان تأکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی خانقایی افزود: لازمه افزایش تبادلات تجاری با کشورهای همسایه، فعال شدن پایانه‌های مرزی رسمی است لذا باید احداث زیرساخت‌های لازم در اولویت قرار گیرد.
وی رشد مبادلات تجاری و فعالیت‌های وابسته به صنعت حمل و نقل را در گرو توسعه و بهسازی راه‌های دسترسی قلمداد نموده و افزود: توسعه محورهای مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان سبب تسهیل ارتباط ترانزیتی کشورمان با کشورهای پاکستان، هندوستان و آسیای میانه خواهد شد که یک فرصت بسیار عالی جهت رونق اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه خواهد بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در پایان گفت: پس از ابلاغ مرزهای فوق به عنوان مرزهای رسمی، برنامه ریزی های لازم جهت ساماندهی آتی ورود و خروج ناوگان در قالب احداث سایت موقت صورت پذیرفته است. فاز اصلی پایانه مرزی ریمدان و پیشین در مرحله انجام مطالعات توسط توسط مشاور طرح است که پس از تهیه طرح و تأیید توسط شورای سازماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور قابل اجرا خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.