صفحه اصلی / استان ها / البرز / چرا کیفیت نان در البرز پایین آمده است؟
چرا کیفیت نان در البرز پایین آمده است؟

رئیس اتحادیه نانوایان البرز،

چرا کیفیت نان در البرز پایین آمده است؟

کسب و کار نیوز:رئیس اتحادیه نانوایان البرز گفت: طی پنج سال گذشته دستمزد کارگران نانوایی ۱۰۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الله نصیری اظهار کرد: پایین آمدن کیفیت نان در طول ماه‌های اخیر دلایل متعددی دارد که یکی از مهمترین آنها بالا رفتن دستمزد کارگران ماهر است.
وی ادامه داد: صاحبان نانوایی اغلب از پس دستمزد روزانه کارگران ماهر بر نمی‌آیند و مجبورند از کارگران تازه کار برای پخت نان استفاده کنند که بدیهی است این افراد تجربه و تخصص پخت نان با کیفیت را آن طور که باید و شاید ندارند.
وی توضیح داد: از سال ۹۳ تاکنون دستمزد کارگران نانوایی ۱۰۱ درصد افزایش داشته ولی قیمت نان تغییری نکرده که این اجحاف بزرگی در حق فعالان صنف نان است.این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک کارگر ماهر بسته به نوع نانی که می‌پزد روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان دستمزد می‌گیرد ولی دستمزد کارگر آماتور بین ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان است.
وی ادامه داد: وقتی صاحبان نانوایی از پس تأمین دستمزد کارگران ماهر برنیایند این کارگران از ادامه کار منصرف شده و بیکار می‌شوند و برای گرفتن بیمه بیکاری اقدام می‌کنند.
رئیس اتحادیه نانوایان البرز گفت: در حال حاضر هشت هزار و ۵۰۰ کارگر نانوا در استان فعالیت دارد که وضعیت درآمدی آنها خوب نیست و با شرایط مناسبی روزگار نمی‌گذرانند.
وی ادامه داد: اگر به دنبال افزایش کیفیت نان هستیم باید در مرحله اول قیمت نان را متعادل کنیم تا صاحبان نانوایی درآمد بیشتری کسب کنند و بتوانند دستمزد کارگران ماهر خود را بپردازند.
وی با اشاره به دیگر دلایل کاهش کیفیت نان گفت: در حال حاضر نانوایی‌ها برای خرید خمیرمایه نان که قیمت آن در مقایسه با قبل چهار برابر افزایش داشته، مشکل دارند.
وی گفت: اگر شرایط به همین منوال پیش برود تعداد نانوایی‌های دولتی استان روز به روز کاهش می‌یابد و به تعداد نانوایی‌های آزاد پز اضافه می‌شود همین طور که طی ماه‌های اخیر ۳۰ مورد از نانوایی‌های دولتی استان تقاضا داده‌اند که دیگر سهمیه آرد دولتی نگیرند و به نانوایی آزاد پز تبدیل شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.