صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / عسکری: برخی منتقدین ضد و نقیض صحبت می‌کنند
عسکری: برخی منتقدین ضد و نقیض صحبت می‌کنند

عسکری: برخی منتقدین ضد و نقیض صحبت می‌کنند

نشست خبری بررسی عملکرد تیم های ملی تکواندو ایران در رقابت های جهانی ۲۰۱۹ منچستر، با حضور فریبرز عسکری و مهرو کمرانی سرمربیان تیم های ملی مردان و زنان ایران، آرش فرهادیان مدیر فنی تیم های ملی و زهرا سروری نایب رییس فدراسیون تکواندو در محل این فدراسیون برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, نشست خبری بررسی عملکرد تیم‌های ملی تکواندو ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ منچستر، با حضور فریبرز عسکری و مهرو کمرانی سرمربیان تیم‌های ملی مردان و زنان ایران، آرش فرهادیان مدیر فنی تیم‌های ملی و زهرا سروری نایب رئیس فدراسیون تکواندو در محل این فدراسیون برگزار شد.
فریبرز عسکری در ابتدای این نشست با ارائه برنامه‌های اردویی تیم ملی پیش از رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: یکی از شفاف‌ترین رقابت‌های انتخابی با حضور ۷۰۰ نفر در ابتدا برگزار شد که در نهایت ۳۵ نفر به اردوی تیم ملی دعوت شدند. ما شاهد بودیم برخی قهرمانان در این مسابقات شکست خوردند کما اینکه سال‌ها این انتقاد وارد بود که چرا برخی نفرات به طور ثابت در تیم ملی هستند، به همین خاطر این رقابت‌ها را برگزار کردیم تا نفرات نهایی را انتخاب کنیم. من هیچ دخل و تصرفی در انتخاب نفرات نداشتم اما برخی منتقدین ضد و نقیض صحبت می‌کنند. آن‌ها قبلاً به برگزار نشدن انتخابی انتقاد می‌کردند با شکست چهره‌ها و کنار رفتن از تیم ملی در پی برگزاری انتخابی می‌گفتند چرا این نفرات کنار گذاشته شده‌اند. خیلی از کارشناسان به نحوه انتخاب تیم صحه گذاشتند و تمرینات میز به خوبی پیش رفت اما نتیجه مطلوب به دست نیامد. الان هم دیر نشده و می‌توانیم از فرصت‌های پیش رو استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه طی ۱۱۰ روز ۱۴۲ جلسه تمرینی را پشت سر گذاشتیم، گفت: مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، ریاست فدراسیون جهانی و دهه فجر در کیش برگزار شد که نفرات تیم ملی با هدف کسب آمادگی و انتخاب نفرات تیم ملی و همچنین افزایش امتیاز سهمیه المپیک در این رویدادها شرکت کردند. در نهایت در ۵ وزن به انتخاب نفرات تیم ملی رسیدیم و در ۳ وزن میز مسابقات انتخابی را برگزار کردیم.
سرمربی تیم ملی تکواندو خاطرنشان کرد: مقرر بود در یک تورنمنت بین‌المللی در نیمه فروردین در آلمان شرکت کنیم از آنجا که سیستم‌های الکترونیکی و جغرافیایی در این مسابقات با منچستر هماهنگی داشت اما بدلیل شرایط اقتصادی نتوانستیم عازم آلمان شویم. بر همین اساس طراحی تمریناتمان را تغییر دادیم و بر این مبنا گذاشتیم که بچه‌ها در برخوردهای فیزیکی نهایت استفاده را ببرند.
عسکری افزود: راحت‌ترین کار دنیا انتقاد کردن است اما خیلی‌ها سعی کردند قبل از اتفاقی سکوت کنند. با وجودی‌که بارها از منتقدین خواهش کردم بر سر تمرینات ما بیایند تا نقاط ضعف را گوشزد کنند اما یکبار هم این کار را انجام ندادند. تمام تلاشمان را کردیم با درک شرایط اقتصادی کشور دنبال گله گزاری نرویم و به سمت هدفمان پیش برویم. الان می گویم این نفراتی که در اردو بودند با توانمندی خودشان آمدند و قدیمی‌ها را شکست دادند. همه با جان و دل در تمرینات حاضر شدند تا دل مردم را شاد کنند. مردم مطمئن باشند از هیچ تلاشی کوتاهی نکردیم تا آنها را شاد کنیم.
عسکری افزود: هادی پور، حسینی، مردانی و احمدی با توجه به حضورشان در جدول رنکینگ اهمیت کسب امتیاز سهمیه شأن برای ما خیلی بالا بود که احمدی و هادی پور موفق به کسب مدال جهانی شدند و حسینی هم نتوانست ویزا دریافت کند.
سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به عدم صدور روادید برای برخی نفرات گفت: این کار باعث شد شرایط تیم ما از هم پاشیده شود. برخی نفرات اعزام شدند در حالی که من در تهران ماندم تا سایر نفرات را تمرین دهم. من و پولادگر از مسئولان فدراسیون جهانی خواستیم هادی پور که دیر به محل رقابت‌ها رسیده بود مثل سایرین در همان روز اول وزن کشی کند که قبول نکردند و آرمین در روز مسابقه مجبور شد به ۵۴ کیلوگرم برسد اما رقبایش در دومین وزن کشی در ۵۷ کیلوگرم سر وزن رسیدند که این امر تأثیر زیادی بر عملکرد او داشت. میرهاشم حسینی نیز می‌توانست بهترین نمایش را داشته باشد اما متأسفانه ویزا نگرفت.
وی افزود: ۴ مرحله گرندپری در پیش داریم که بسیار برای ما مهم است تا جمع امتیازات‌مان را بالا ببریم که نیازمند حمایت مالی مسئولان وزارت ورزش از فدراسیون است تا بتوانیم به این رقابت‌ها اعزام شویم. موفقیت اتفاقی نیست و لازم است حمایت‌های لازم برای کسب موفقیت صورت گیرد. تیم جوانی داشتیم و نیازمند تمرینات بیشتر و حضور در تورنمنت‌های خارجی بودیم که میسر نشد. این جوانان مطمئناً حرف‌های زیادی در آینده خواهند داشت.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.