صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / سومین جشنواره بورس و رسانه کلید خورد

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار:

سومین جشنواره بورس و رسانه کلید خورد

کسب و کار نیوز: مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، از آغاز ثبت نام سومین جشنواره بورس و رسانه خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سنا، یاسر فلاح گفت: از دو سال قبل، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس رویدادی را با عنوان جشنواره بورس و رسانه طراحی کرد که خوشبختانه در هر دو دوره با استقبال فزاینده اصحاب رسانه و اهالی قلم مواجه شد. این استقبال انگیزه مناسبی را برای دست‌اندرکاران این رویداد ایجاد کرد تا با انرژی بیشتری سراغ سومین جشنواره بورس و رسانه بروند.

رییس ستاد اجرایی سومین جشنواره بورس و رسانه افزود: جشنواره بورس و رسانه با اهدافی از قبیل تقویت زمینه‌های اطلاع‌رسانی مناسب برای افزایش سواد مالی جامعه، تجلیل از نقش خبرنگاران در نقادی و هم‌افزایی حوزه‌های مالی و سرمایه‌ای کشور و فراهم‌آوردن زمینه افزایش سهم بازار سرمایه در اقتصاد ملی برگزار می‌شود که خوشبختانه در دو سال گذشته موفق شده در این زمینه کارآمد باشد.

فلاح با بیان اینکه در حال حاضر پرداخت رسانه‌ها به مقوله مهم سواد مالی افزایش یافته و سهم بازار سرمایه از اقتصاد ملی نیز روند رو به رشدی دارد، اظهار داشت: این جشنواره با داوری حرفه‌ای و بهره‌مندی از استادان مبرز و متخصصان این حوزه موفق شده بدون سوگیری، از نقادی و هم‌افزایی در این حوزه حمایت کند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها به عنوان چشمان بینا، گوش‌های شنوا و زبان شیوایی عمل می‌کنند که در توسعه موضوع فعالیت خود نقش کلیدی دارند، افزود: امروزه نقش رسانه‌ها از صرف ارتباط بین مردم و مسؤولان فراتر رفته و نقش‌های جدیدی مانند توسعه فرهنگی به خروجی کار آنها اضافه شده است.

رییس ستاد اجرایی سومین جشنواره بورس و رسانه یادآور شد: نقش مهم رسانه‌ها در شکل‌دهی به افکار، موضوعی است که امروزه کسی درباره آن تردید ندارد و این نقش در بازار سرمایه بیشتر از سایر حوزه‌هاست؛ زیرا این حوزه مبتنی بر تبادل اطلاعات لحظه‌ای است و اخبار زیادی بر فعالیت‌های جاری اثر می‌گذارند؛ از این رو، کمیت، کیفیت، دقت و اعتبار نوشتارها از اهمیت بسزایی در بازار سرمایه برخوردار است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: در همین راستا، این جشنواره در ۷ قالب خبر، گزارش، گفت و گو ، تیتر، یادداشت، مقاله و سرمقاله، دیداری و شنیداری و جایزه ویژه با موضوع «نحوه اثرگذاری بازار سرمایه در تحقق شعار رونق تولید» برگزار می شود.

به گفته یاسر فلاح، کلیه اشخاصی که آثار آنها از زمان پایان جشنواره قبل تا پایان مهلت این جشنواره تولید و در یکی از رسانه‌ها منتشر شده باشد می‌توانند در جشنواره سوم حضور یابند و ضرورتی ندارد که صاحب اثر حتما شاغل در حرفه خبرنگاری باشد.

رییس ستاد اجرایی سومین جشنواره بورس و رسانه، محورهای این جشنواره را ” نقش بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه‌ها”، ” اثر متقابل بازار سرمایه و کسب و کارهای نوین در رشد اقتصادی کشور”، ” نقش بورس‌های کالایی در شفافیت اقتصادی و جلوگیری از انحصار”، چگونگی توسعه فرهنگ سهامداری در افق پیش روی بازار سرمایه”” ، نحوه اثرگذاری بازار سرمایه در حمایت از رونق تولید” و “تاثیر توسعه ابزارها و نهادهای مالی در افزایش کارایی بازار سرمایه اعلام کرد و افزود: آثاری که با رعایت محورهای فوق در رسانه‌های خارجی و حول موضوع ایران منتشر شده باشد می‌توانند در این رقابت حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه آثار به زبان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای پذیرفته می‌شوند، اظهار داشت: در دوره‌های قبل نیز آثاری به زبان‌های مختلف دریافت کردیم که در نشریات خارجی چاپ شده یا در شبکه‌های تلویزیونی خارجی پخش شده بود.

فلاح در خصوص روند داوری جشنواره سوم هم گفت: داوران این جشنواره همواره متشکل از استادان فرهیخته و متخصصانی در رشته‌های علوم ارتباطات، اقتصاد و مالی بوده‌اند که در این دوره نیز این رویه ادامه دارد. تاکید ویژه ما هم این است که آثار بر اساس اصول حرفه‌ای و مبتنی بر اصل بی‌طرفی کامل بررسی شده و بهترین آنها انتخاب شود.

خاطر نشان می شود: ثبت‌نام و درج آثار در این جشنواره، تا ۲۰ تیرماه مقدور است و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه الکترونیکی سومین جشنواره بورس و رسانه به نشانی festpress.ir مراجعه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.