صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / چهره‌های جدید کاراته ایران در لیگ جهانی ترکیه معرفی شدند
چهره‌های جدید کاراته ایران در لیگ جهانی ترکیه معرفی شدند

چهره‌های جدید کاراته ایران در لیگ جهانی ترکیه معرفی شدند

کسب و کار نیوز: عضو تیم ملی کاراته گفت: با توجه شرایط خاص مسابقات ترکیه و حضور بیش 150 کاراته‌کا از جمهوری اسلامی ایران، زمینه تلاش ورزشکاران و معرفی چهره‌های جدید به جامعه کشور فراهم شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، سامان حیدری امروز، در خصوص مسابقات لیگ جهانی کاراته وان در ترکیه، اظهار داشت: مسابقات لیگ کاراته وان در ۲ جدول برگزار می‌شود و کسانی که توان حضور در این مسابقات را در خود سراغ دارند، می‌توانند به صورت آزاد و خارج از کادر تیم ملی در این مسابقات حاضر شده و برای کسب رنکینگ تلاش کنند.

عضو تیم ملی کاراته ادامه داد: به همین دلیل و با توجه به سهولت سفر به کشور ترکیه نسبت به سایر کشورهای میزبان لیگ جهانی کاراته وان، در این دوره از مسابقات حدود ۱۵۰ کاراته‌کا از جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند که در نهایت با کسب ۶ مدال در جایگاه نخست قرار گرفتند.

وی با اشاره به درخشش برخی چهره‌های جدید از استان کرمانشاه در این مسابقات، گفت: در این دوره از مسابقات علی مسکینی و مهدی خدابخشی از استان کرمانشاه موفق به کسب جایگاه سوم شدند و کسب این عنوان زمینه معرفی آن‌ها به تیم ملی فراهم خواهد شد.

حیدری در پاسخ به این سئوال که کسب ۲ عنوان برنز را با توجه به حجم شرکت کنندگان کرمانشاهی در این مسابقات مناسب می‌دانید، گفت: برکسی پوشیده نیست که در بخش رده‌های پایه در کاراته استان کرمانشاه مشکلات زیادی وجود دارد و سال‌ها از درخشش نسل طلایی کاراته استان کرمانشاه می‌گذرد و برای موفقیت نسل جدید در کاراته استان باید برنامه‌ریزی و تلاش جدی را شروع کنیم.

این قهرمان ارزنده دهه اخیر کاراته استان کرمانشاه، یادآور شد: در سال‌های دور، تلاش و کوشش افرادی چون تورج ساسانی زمینه معرفی نسل طلایی کاراته استان را فراهم کرد و در سال‌های اخیر برخی مربیان بین‌المللی برای تربیت یک نسل طلایی در کاراته استان گام برداشته‌اند و امیدواریم موفق باشند.

گفتنی است، تیم کاراته ایران در دومین مرحله لیگ سری آ ترکیه با کسب ۶ مدال طلا از ۶ فینالسیت یک رکورد تاریخی بر جای گذاشت و در پایان دومین مرحله لیگ سری آ که با حضور ۱۸۱۳ کاراته‌کا از ۱۰۳ کشور در شهر استانبول ترکیه برگزار شد، طراوت خاکسار، حمیده عباسعلی، کاتای تیمی بانوان(مائده نصیری‌پی، مهری یزدانی و پریسا رحمانی)، بهمن عسگری، مهدی قراری‌زاده و صالح اباذری مدال‌های طلای تیم ایران در این پیکارها را کسب کردند و همچنین مهدی خدابخشی، علی مسکینی وکاتای تیمی مردان با ترکیب (ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر) سه مدال برنز این مسابقات را بدست آوردند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.