صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / دانشگاه‌های کشور باید به سمت کارآفرینی حرکت نمایند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت

دانشگاه‌های کشور باید به سمت کارآفرینی حرکت نمایند

کسب و کار نیوز: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: دانشگاه‌های کشور باید به سمت کارآفرینی حرکت نمایند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به سالروز تاسیس واحد زنجان گفت: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان فرصت مناسبی برای ادامه تحصیل متقاضیان ورود به دانشگاه فرهم کرد و این سیاست توزیع عدالت آموزشی در کشور بود.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تاسیس واحد‌ها و مراکز دانشگاهی در نقاط مختلف و دور دست و محروم توانست موضوع تحصیلات دانشگاهی را بصورت یکنواخت در کشور توزیع نماید و آموزش عالی را از انحصار دولت در بیاورد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به فعالیت این دانشگاه در استان زنجان، افزود: در استان زنجان ۴ واحد دانشگاهی در شهر‌های زنجان، ابهر، خدابنده و هیدج و ۲ مرکز وابسته به واحد زنجان در شهر‌های ماهنشان وطارم فعالیت می‌کنند.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان دارای حدود ۱۱ هزار دانشجو، حدود ۴۴۰ عضو هیات علمی و ۴۶۰ کارمند بوده که ظرفیتی مهم و بزرگ ار نیروی انسانی برای استان می‌باشد.

وی با اشاره به سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان برای درآمد‌های غیر شهریه‌ای گفت: مبنای فعالیت دانشگاه‌ها باید مساله محور باشد و دانشگاه باید بتواند در هر بخشی متناسب با نیاز جامعه حرکت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: دانشگاه‌های کشور باید به سمت کارآفرینی حرکت نمایند.

وی تصریح کرد: راهبرد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان درخصوص رونق تولید و در عمل به منویات مقام معظم رهبری، توجه و تاکید بر سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان می‌باشد و برای همین منظور فعالیت‌هایی را در بخش‌های متالورژی شروع کرده است تا بتواند در تامین نیاز‌های واقعی جامعه گام بردارد.

دکتر فیروزفر تاکید کرد: با هدف خدمات دهی به صنعت مرکز تحقیقات متالورژی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به زودی افتتاح خواهد شد.

وی به فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم رانقلاب و نامگذاری سال جاری با عنوان «رونق تولید» نخبگان و دانشگاهیان باید بصورت جدی برای رفع مشکلات کشور وارد عرصه گردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد دانش بنیان به ارتباط نزدیک و موثر دانشگاه و صنعت نیاز است و البته باید تولید کننده و صنعتگر اطمینان حاصل نمایند که ماحصل این ارتباط افزایش بهره وری خواهد بود.

فیروزفر با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در استان گفت :دانشگاه آزاد اسلامی بدون اتکا به اقتصاد نفت توانسته است ۴۰ درصد فعالیت‌های آموزشی کشور را برعهده بگیرد.

گفتنی است؛دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان اول خرداد سال ۱۳۶۴ با ۴ رشته و ۱۷۵ دانشجو در مرکزی‌ترین نقطه شهر زنجان تاسیس گردید تا بتواند پاسخگوی سیل انبوه داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور باشد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.