صفحه اصلی / سرخط خبرها / معرفی همه موزه‌های استان همدان در یک کتاب
معرفی همه موزه‌های استان همدان در یک کتاب

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر؛

معرفی همه موزه‌های استان همدان در یک کتاب

کسب و کار نیوز: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر با اشاره به نگارش و چاپ کتاب "موزه‌های استان همدان" با همکاری و تلاش علی خاکسار، معاون گردشگری استان، افزود: این کتاب‌ها با تلاش دو ساله و با هزینه شخصی چاپ شده و هیچ گونه هزینه‌ای بابت چاپ آن از اداره دریافت نشده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ابراهیم جلیلی به عنوان نویسنده این اثر افزود: در سطح شهرستان ملایر حدود ۲۰۰ اثر تاریخی و طبیعی ملایر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و از این تعداد بیش از ۲۵ اثر آن شاخص است و ۲ اثر تاریخی ارگ باستانی نوشیجان و شهر زیرزمینی سامن کاندیدای ثبت جهانی هستند و قطعاً وجود این آثار ظرفیت خوبی در موضوع جذب گردشگر به شمار می‌رود.
وی اظهار کرد: با توجه به وجود اماکن تاریخی و مراکز دیدنی در ملایر، این شهرستان می‌تواند به عنوان یک مرکز گردشگری مهم در کشور مطرح شود بنابراین باید زیرساخت‌های لازم برای آن را آماده کنیم.
وی ادامه داد: کتاب “سیمای گردشگری شهرستان ملایر” به معرفی اماکن تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های دیدنی و صنایع دستی ملایر پرداخته است و اطلاعات کامل، مختصر و مفیدی را در اختیار گردشگرانی که وارد ملایر می‌شود، قرار می‌دهد.
جلیلی با اشاره به نگارش و چاپ کتاب “موزه‌های استان همدان” با همکاری و تلاش علی خاکسار، معاون گردشگری استان، افزود: این کتاب‌ها با تلاش دو ساله و با هزینه شخصی چاپ شده و هیچ گونه هزینه‌ای بابت چاپ آن از اداره دریافت نشده است.
وی با اشاره به اینکه که در مجموع تعداد ۲۲ موزه در این کتاب معرفی شده است، گفت: وجود موزه‌های مختلف در استان همدان و حضور مردم در این مراکز بسیار پررنگ بود، بنابراین به این فکر افتادیم که موزه‌های استان را در قالب یک کتاب جمع آوری و اطلاعات کاملی از آن را در اختیار مردم قرار دهیم و کلیات موزه‌ها، معرفی قسمت‌های مختلف آن را در این کتاب آوردیم.
معاون گردشگری مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان همدان نیز در این رابطه به خبرنگار گفت: ایران در جایگاه دهم دنیا از لحاظ آثار باستانی و مراکز دیدنی قرار دارد و ما کشوری هستیم که طی سال‌های گذشته بر اثر تنگ نظری و تبلیغات منفی کشورهای غربی نتوانستیم از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم.
علی خاکسار افزود: با اقدامات خوبی که در سال‌های اخیر انجام شد توانستیم گردشگران خارجی زیادی را در کشور میزبانی کنیم و همانطور که می‌دانیم صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال نقش ویژه ای را می‌تواند ایفا کند.
وی افزود: کتاب موزه‌های استان همدان، اثری ارزشمند است که به معرفی موزه‌های استان همدان پرداخته و جا دارد در این زمینه از تلاش ” ابراهیم جلیلی” برای جمع آوری این مجموعه قدردانی شود.
معاون گردشگری مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان همدان ادامه داد: از ۲۳ اثر ثبت جهانی ایران، متأسفانه استان همدان یک اثر ندارد و به دنبال این هستیم که ارگ نوشیجان را به عنوان یک اثر فاخر و جهانی معرفی و ثبت جهانی کنیم.
خاکسار به ثبت ملی مبل و منبت ملایر اشاره و اظهار کرد: شهرستان ملایر قدم‌های خوبی را در بحث برندسازی مبل و منبت برداشته است و به دنبال ثبت جهانی آن هستیم.
وی با تأکید بر اینکه اگر بتوانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم، مطمئناً آینده خوبی را در حوزه صنعت توریسم برای شهرستان ملایر می‌توان پیش بینی کرد، داشتن زیرساخت‌های اقامتی را بسیار مهم دانست و گفت: زیرساخت‌های اقامتی در ملایر روز به روز در حال توسعه است و امیدواریم در این زمینه با جذب سرمایه گذار این زیرساخت‌ها را افزایش دهیم.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.