صفحه اصلی / سرخط خبرها / رونمایی از ۱۰ تمبر با محوریت میراث فرهنگی استان مرکزی در سال جاری
رونمایی از ۱۰ تمبر با محوریت میراث فرهنگی استان مرکزی در سال جاری

رونمایی از ۱۰ تمبر با محوریت میراث فرهنگی استان مرکزی در سال جاری

کسب و کار نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: رونمایی از ۱۰ تمبر با موضوع ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی استان از برنامه‌های این اداره کل در سال جاری است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا ایزدی در آئین نکوداشت روز جهانی موزه که در موزه مفاخر اراک برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در سال جاری افزود: تا به امروز تمبر سمنوی آشتیان، تالاب میقان و بیل گردانی نیم‌ور رونمایی شده و امروز نیز تمبر روز جهانی موزه و هفته فرهنگی استان رونمایی شد.
وی با بیان اینکه یک رویداد فرهنگی دیگر با عنوان پاسداشت مفاخر و مشاهیر بانوی استان نیز در خرداد ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: باید به این داشته‌ها و سرمایه‌های گرانبها بیش از گذشته ارج نهیم و حافظ آنها باشیم.
وی افزود: موزه کلمه‌ای است که ریشه لاتین داشته و با تلفظ فرانسوی وارد ایران شده اما در واقع معنی و ارزش آن را به درستی درک نکرده‌ایم.
وی اضافه کرد: ایران در وادی فرهنگ، کشور نسیان زده‌ای است که بسیاری از داشته‌های خود را فراموش یا تخریب کرده و اگر هم بخشی را فراموش نکرده برای آن ارزش قائل نیست. نباید اجازه دهیم نسل آینده دچار بی هویتی شوند.
ایزدی افزود: انتظار می‌رود که جوانان ایران زمین، هویت این سرزمین مقدس را ارج نهاده و این امانت را به نسل‌های آتی انتقال دهند تا دچار بیماری به نام “بی هویتی” نشویم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.