صفحه اصلی / سرخط خبرها / آزمایشگاه رنگینه و علوم الیاف پژوهشکده حفاظت و مرمت تجهیز شد
آزمایشگاه رنگینه و علوم الیاف پژوهشکده حفاظت و مرمت تجهیز شد

آزمایشگاه رنگینه و علوم الیاف پژوهشکده حفاظت و مرمت تجهیز شد

کسب و کار نیوز :آزمایشگاه رنگینه و علوم الیاف پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به منظور انجام طرح های پژوهشی و خدمات آزمایشگاهی در حوزه رنگ سنجی و ثبات نوری رنگینه ها تجهیز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری, سحر برهان مسئول آزمایشگاه رنگینه و علوم الیاف امروز «دوشنبه »با اعلام این خبر گفت: این آزمایشگاه تاکنون در زمینه تهیه شناسنامه فنی برای بافته های تاریخی و فرهنگی همچون شناسایی الیاف، اندازه گیری زاویه تاب، لای نخ ، تعیین تکنیک بافت ، بررسی الیاف به لحاظ فن شناسی ، آسیب شناسی و تهیه عکس میکروسکوپی فعالیت داشته است.
وی تصریح کرد : اکنون با تجهیز آزمایشگاه به دستگاه های رنگ سنجی و دستگاه اندازه گیری ثبات رنگینه های پارچه در مقابل نور آمادگی ارایه خدمات آزمایشگاهی و همکاری با طرح های پژوهشی مرتبط با حوزه شیمی رنگینه ها، سنجش میزان تغییرات رنگ، ثبات های رنگینه های طبیعی در مقابل نور و نیز بررسی عوامل و فرایندهای فرسایش رنگینه های طبیعی را دارد.
این کارشناس افزود: اندازه گیری رنگ به صورت پارامترهای RGB و نیز اندازه گیری میزان تغییر رنگ در بافته های تاریخی – فرهنگی از جمله خدماتی است که دستگاه رنگ سنج می تواند انجام دهد.
برهان در پایان اظهار داشت :پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی -تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، با برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه به کارگیری مواد رنگزا روی بافته ها، دوره های کارآموزی و کارورزی و نشست های تخصصی مشترک با مراکز پژوهشی مرتبط سعی در گسترش فعالیت های این آزمایشگاه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.