صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / سایپا پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو را راه‌اندازی کرد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

سایپا پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو را راه‌اندازی کرد

کسب و کار نیوز: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از راه‌اندازی پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو براي نخستين‌بار در صنعت خودرو كشور در گروه سايپا خبرداد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایپانیوز، سیدجواد سلیمانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب درخصوص استفاده از توان و ظرفیت داخلی برای رفع نیاز تولیدی کشور، گفت: در این طرح قرار است از توان و دانش پژوهشگران، نخبگان و دانشگاهیان کشور باهدف توسعه داخلی‌سازی قطعات خودرو، ساخت محصولات جدید و همچنین کاهش ارزبری در صنعت خودرو استفاده شود.

وی تحقق شعار رونق تولید را تضمین‌کننده اقتدار کشور دانست و افزود: باهدف اجرای اقتصاد مقاومتی و رونق‌بخشی به تولید داخل، گروه سایپا برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور و در یک اقدام مبتکرانه، از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی کشور دعوت کرده تا طرح‌ها و ایده‌های خود را به این مجموعه ارائه کنند.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: ضرورت استفاده از توان شرکت‌ها و صنعت‌گران ایرانی در کنار وجود تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌ها در زمینه واردات قطعات پیشرفته خودرویی و عدم همکاری شرکای خارجی که منجر به حذف برخی محصولات از خطوط خودروسازان و در نهایت، عدم امکان تحویل خودروهای تولید مشترک شده، باعث شد گروه سایپا تلاش کند شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت‌گران، به تولید قطعات پیشرفته خودرویی سوق پیدا کنند.

سلیمانی تأکید کرد: سایپا قصد دارد تا هرگونه پژوهش، طرح علمی و مطالعاتی و یا ایده ناب قابل اجرا در زمینه طراحی، کاربری و ساخت قطعات بامحور بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته خودرویی را مورد حمایت و بهره‌برداری قرار دهد.

گفتنی است پژوهشگران، دانشگاهیان، صنعت‌گران و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر با مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا به آدرس www.airicsaipa.com تماس گرفته و یا از نمایشگاه دائمی قطعات بومی‌نشده مورد نیاز گروه سایپا در شرکت سازه‌گستر واقع در کیلومتر ۹ جاده مخصوص تهران کرج بازدید کنند.

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.