صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / کارآفرینی موجب توسعه در مناطق محروم می شود
کارآفرینی موجب توسعه در مناطق محروم می شود

یک گلخانه دار طبسی گفت

کارآفرینی موجب توسعه در مناطق محروم می شود

کسب و کار نیوز: گلخانه دار طبسی گفت: گلخانه داری بستر مناسبی در عرصه کشاورزی است و راهی روشن برای توسعه مناطق محروم از جمله خراسان جنوبی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شبستان، «علی فاطمی» فعال در عرصه گلخانه داری با بیان اینکه بخش کشاورزی از مهمترین بخش‌های اقتصادی هر جامعه است، اظهارداشت: هر چقدر علوم صنایع مختلف پیشرفت می کنند باز هم نقایص و کمبودهایی وجود دارد که عمده ترین این کمبودها ناشی از عدم استفاده بهینه از عوامل تولید است.

وی ادامه داد: در بین کشورهای جهان آن دسته از کشورهایی که کمتر توسعه یافته اند یا از پیشرفت فنی و علمی مناسبی برخودار نیستند؛ منابع تولید را بیشتر به هدر می دهند.

فاطمی گفت: کشور ایران علی رغم اینکه در منطقه خشک جغرافیایی قرار دارد اما وجود عوامل تولید و پتانسیل های بالقوه آن پاسخگوی جمعیتی بیش از جمعیت فعلی است.

این گلخانه دار فعال از شهرستان طبس افزود: گلخانه داری؛ صنعتی است که با توجه به خشکسالی های خراسان جنوبی می تواند بستر مناسبی در عرصه کشاورزی را فراهم آورد.

وی عنوان کرد: اگر مسئولین شهرستانی و استانی از کارآفرینان کارگاه های کوچک و زودبازده حمایت های لازم را انجام دهند موجب پیشرفت مناطق محروم خواهد شد.

دریافت ۷۵ میلیون تومان تسهیلات

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۵ میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد گلخانه دریافت کرده ام، بیان داشت: پرداخت بهره بالا و نبود تنفس در اقساط از مهمترین مشکلاتی است که باید مسئولین توجه ویژه تری به این خواسته فعالان این حوزه داشته باشند.

فاطمی نقش خانواده را در اقتصاد مهم دانست و ادامه داد: کارگاه های کوچک زود بازده و اقتصاد مقاومتی تاثیر مهمی در پیشرفت و توسعه مناطق محروم دارند.

این فعال عرصه کشاورزی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر اقتصاد داخلی دارند، افزود: اگر بخواهیم در همه عرصه ها بخصوص در اقتصاد پیشرفت کنیم باید با تلاشی مضاعف آن را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین بازار فروش تولیدات گلخانه ای ما شهر دیهوک و طبس است، ادامه داد: کشاورزی یکی از حوزه های مهم در هر کشوری محسوب می شود که می توان با جدیت و کار بیشتر موفقیت های زیادی را کسب کرد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.