صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / منطقه ۹ شهرداری تبدیل به یک منطقه فناورانه و کارآفرینی شهری می شود
منطقه ۹ شهرداری تبدیل به یک منطقه فناورانه و کارآفرینی شهری می شود

شهردار منطقه ۹ خبر داد

منطقه ۹ شهرداری تبدیل به یک منطقه فناورانه و کارآفرینی شهری می شود

کسب و کار نیوز: مفاخریان گفت: با افتتاح مرکز فناوری و کارآفرینی شهری ما به دنبال این هستیم تا شهرداری منطقه ۹ تبدیل به یک منطقه فناورانه و کارآفرینی شهری شویم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شبستان، «سید علی مفاخریان» در نشست تبیین برنامه های شهرداری منطقه ۹ گفت: در روز دوشنبه ۱۴ پروژه شهری که ۴۰ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است با حضور شهردار تهران افتتاح می شود.

شهردار منطقه ۹ خاطرنشان کرد: منطقه ۹ در یک محرومیت تاریخی به سر می برد که کمبود اعتبار در بودجه بندی در آن قابل ملاحظه است، هرچند در دو سه سال گذشته زمینه هایی برای توسعه منطقه و رفع محرومیت ایجاد شده است که ما شاهد افتتاح ۸۴ پروژه شهری در یک و نیم سال گذشته بودیم.

وی افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان برای افتتاح پروژه های شهری اختصاص یافته که بخش زیادی از سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

شهردار منطقه ۹ افزود: ۱۴ پروژه ای که در روز دوشنبه افتتاح می شود شامل یک پارک چهار هزار و ۵۰۰ متری می باشد که به نام بانوی خیر کشور سعیده قدس نامگذاری می شود که ایشان بنیانگزار محک می باشد.

وی با بیان اینکه مرکز کسب و کارهای کارآفرینی و شهری از دیگر مراکزی است که شاهد افتتاح آن خواهیم بود، گفت: در این مرکز استارت آپ های شهری را خواهیم داشت که از گروه های استارت آپی در آن فعالیت خواهند کرد و کسب و کارهای شهری را پوشش می دهند و تجاری سازی محصولاتی که بتوانند در عرصه های بین المللی فعالیت نمایند را در دستور کار دارند.

مفاخریان با تاکید بر اینکه پروژه استاد معین که بعد از توقف دو نیم ساله در سال ۹۶ مجددا فعال شده است از دیگر پروژه هایی است که تا پایان سال افتتاح می شود، خاطرنشان کرد: مجموعه خیابان استاد معین ضلع جنوبی آن از داخل پادگان جی عبور خواهد کرد که بخش زیادی از آن تمام شده است و بزرگراه یادگار امام نیز از داخل پادگان جی عبور می کند که تامین منابع مالی آن از اولویت اول شهرداری به اولویت دوم شهرداری رفته است که امیدوارم پس از افتتاح پروژه استاد معین پروژه یادگار امام فعال شود.

شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه ۵۰ درصد املاک مسکونی شهرداری منطقه ۹ در بافت فرسوده قرار گرفته است، گفت: ۱۴۶ هکتار از منطقه ۹ بافت فرسوده است و ما با تجمیع قطعات ریزدانه در سال ۹۶ و ۹۷ توانستیم سرانه مسکونی منطقه ۹ را افزایش دهیم و تاکنون بیش از ۳۵۰ پلاک در هم ادغام شده و توانستیم رتبه اول تجمیع قطعات ریزدانه را در مناطق مختلف شهرداری کسب کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.