صفحه اصلی / سرخط خبرها / احداث نیروگاه بادی در سیستان و بلوچستان به زودی
احداث نیروگاه بادی در سیستان و بلوچستان به زودی

احداث نیروگاه بادی در سیستان و بلوچستان به زودی

عضو هیئت مدیره و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مادر تخصصی توانیر در زاهدان با اعلام این خبر گفت: نیروگاه بادی در شمال سیستان و بلوچستان احداث خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رجبی مشهدی افزود: موافقت احداث نیروگاه بادی دولتی در منطقه میل نادر در شمال این استان به توانیر تفویض شده که تا ۱۸ ماه آینده به پایان خواهد رسید .
رجبی مشهدی بیان کرد: شرکت صبا نیرو هم در حال ساخت ۳۴ دستگاه توربین بادی ۶۶۰ کیلوواتی است که دو دستگاه آن آماده است و به زودی برای نصب به لوتک در شمال استان منتقل می شود .
وی با اشاره به وضعیت تابش خورشید در کشور گفت: ظرفیت انرژی حاصل از تابش خورشید در این منطقه دو برابر اغلب کشورهای اروپایی است .
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مادر تخصصی توانیر ادامه داد: با بررسی های انجام شده در این استان، یکی از مشکلات سرمایه گذاران در بخش نیروگاه خورشیدی ، قیمت خرید برق از آنان است که قرار شد، خرید برق از این نیروگاه ها، از طریق سامانه مربوطه به دو برابر برسد و مشکلات سرمایه گذاران حل شود .
رجبی مشهدی افزود: در حال حاضر میزان تولید برق از انرژی های تجدید پذیر در کشور، ۷۰۰ مگاوات است که اگر هزینه ها از طریق منابع مالی مدنظر شامل عوارض، خرید برق از نیروگاه های تجدید پذیر و حذف سوخت نیروگاه ها ، تامین شود، می توان تا سال آینده این میزان تولید برق را به ۱۵۰۰ مگاوات رساند .
وی گفت: از اهداف دولت، تولید پنج هزار مگاوات برق از منابع انرژی تجدید پذیر تا سال ۱۴۰۰ است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.