چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / زنجان / خسارت سرما و تگرگ به کشاورزان ماه‌نشانی اعلام شد
خسارت سرما و تگرگ به کشاورزان ماه‌نشانی اعلام شد

خسارت سرما و تگرگ به کشاورزان ماه‌نشانی اعلام شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماه‌نشان گفت: کشاورزان ماه‌نشانی بر اثر سرمای دیررس بهاره و بارش تگرگ، 82 میلیارد ریال خسارت دیده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محبت‌علی عجم‌لو اظهار کرد: متاسفانه سرمای دیررس بهاره و بارش تگرگ طی بهار امسال، کشاورزان ماه‌نشانی را هم بی‌نصیب نگذاشت.
وی افزود: در همین راستا ۲۰۰ هکتار از باغات ماه‌نشان که عمده محصول آن‌ها زردآلو بود، بین ۲۰ تا ۴۰ درصد خسارت دید و باغ‌داران ماه‌نشانی را در مجموع تا ۴۶ میلیارد ریال متحمل خسارت کرد.
این مسئول ادامه داد: بر اثر بارش تگرگ نیز حدود ۲۰۰ هکتار از مزارع و حدود ۱۵۰ هکتار از باغات ماه‌نشان، بین ۲۰ تا صد درصد خسارت دید که مجموع این خسارت ۳۶ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی افزود: درختان زردآلو زودتر از سایر محصولات سردرختی به گل می‌نشیند و همین موضوع باعث می‌شود که با وقوع سرمای دیررس بهاره و سایر پدیده‌های جوی، بیش از سایر محصولات در معرض خطر باشد.
به گزارش ایسنا، ماه‌نشان عمده‌ترین تولیدکننده زردآلوی استان زنجان با ارقام قیسی، شکرپاره، شاهرودی و عسگرآبادی به‌شمار می‌رود و محصول حاصل از باغات این شهرستان، به استان‌های تهران، البرز، قزوین، گیلان، کردستان و سایر استان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.