صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / محدودیت عرضه نفت، ظرفیت مازاد اوپک را به چالش می‌کشد
محدودیت عرضه نفت، ظرفیت مازاد اوپک را به چالش می‌کشد

به گزارش خبرگزاری رویترز،

محدودیت عرضه نفت، ظرفیت مازاد اوپک را به چالش می‌کشد

تحلیلگران اعلام کردند اگر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای جبران کاهش تولید نفت ایران و ونزوئلا تلاش کند، ظرفیت مازاد تولید نفت جهان تا پایان سال جاری میلادی به کمتر از یک درصد از تقاضای جهانی خواهد رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, کشورهای معدودی هستند که ظرفیت مازاد تولید نفت داشته باشند و بخش چشمگیری از این ظرفیت مازاد، مربوط به عربستان است.
کارشناسان باور دارند به دلیل کاهش تولید نفت ایران و ونزوئلا به دلیل تحریم‌های آمریکایی، ظرفیت مازاد تولید نفت برای جبران افت تولید این کشورها وجود ندارد.
بانک انگلیسی بارکلیز اعلام کرد که تلاش عربستان، امارات و دیگر اعضای اوپک برای جبران کاهش تولید نفت ایران و ونزوئلا، به قیمت کاهش شدید ظرفیت مازاد تولید و همچنین افزایش خطر تنش در خاورمیانه تمام خواهد شد.
کارشناسان انتظار دارند عربستان در سال جاری میلادی تولید نفت خود را با احتیاط بیشتری نسبت به پارسال افزایش دهد، این کشور برای افزایش سریع تولید نفت و به جان خریدن خطر سقوط قیمت‌ها و افزایش ذخیره‌سازی اکراه دارد.
مؤسسه انرژی اسپکتس پیش‌بینی کرد ظرفیت مازاد تولید نفت اوپک از سطح کنونی ۲ میلیون و ۵۰ هزار بشکه در روز، در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی به ۹۲۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.
اگر ظرفیت مازاد تولید نفت به کمتر از یک میلیون بشکه در روز یا معادل یک درصد از تقاضای جهانی نفت برسد، در صورت اختلال در تولید نفت کشورهایی همچون لیبی و ونزوئلا، قیمت نفت در معرض نوسان‌های شدید قرار خواهد گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.