صفحه اصلی / استان ها / گیلان / صادرات هفت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شاه میگو از گیلان به ۶کشور
صادرات هفت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شاه میگو از گیلان به ۶کشور

صادرات هفت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شاه میگو از گیلان به ۶کشور

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: هفت هزار و 500 کیلوگرم شاه میگو به کشور های آلمان، بلژیک، روسیه، جمهوری آذربایجان، عراق و ارمنستان صادر شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ,سهراب عاقبتی گفت: در طول سال ۹۷ بالغ بر پنج میلیون و ۵۴۳ هزار کیلوگرم ماهی خوراکی تازه، ۱۵۶ هزار قطعه ماهی خوراکی زنده غالبا پرورشی، سه هزار و ۱۸۰ کیلوگرم گوشت ماهی خاویاری و نیز هفت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شاه میگو (ده پای دراز آب شیرین) به کشور های آلمان، بلژیک، روسیه، جمهوری آذربایجان، عراق و ارمنستان صادر شد.
وی در خصوص صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی افزود: در سال گذشته بالغ بر ۴۰۴ هزار عدد تخم مرغ نطفه‌دار، ۷۶۸ هزار قطعه جوجه یکروزه، ۹۲۴ هزار کیلوگرم گوشت مرغ به کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و افغانستان صادر شد، و در مجموع تعداد گواهی سلامت صادر شده برای تمامی محصولات صادراتی از استان گیلان دو هزار و ۴۹۰ مورد بود.
عاقبتی تصریح کرد: تمامی محموله های دام اعم از حیوانات اهلی و حتی حیوانات خانگی، فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام که به خارج از کشور صادر می‌شوند، باید از دامپزشکی گواهی سلامت به زبان لاتین دریافت کنند، در غیر اینصورت کشور مقصد اجازه ورود نخواهد داد و صاحبان محموله با مشکل مواجه خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.