صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / سلطانی‌فر: پیشنهاد برگزاری نمایشگاه تجهیزات ورزشی تولید ایران در باکو را دادیم
سلطانی‌فر: پیشنهاد برگزاری نمایشگاه تجهیزات ورزشی تولید ایران در باکو را دادیم

سلطانی‌فر: پیشنهاد برگزاری نمایشگاه تجهیزات ورزشی تولید ایران در باکو را دادیم

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به زمینه های جدید همکاری بین دو کشور ایران و آذربایجان در عرصه ورزش و جوانان گفت: پیشنهاد کردیم زمینه برگزاری نمایشگاهی از وسایل و تجهیزات ورزشی محصول تولیدی های ایران در باکو برگزار شود و همچنین زمینه حضور پیمانکاران اماکن ورزشی در آذربایجان فراهم شود .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا , مسعود سلطانی فر پس از نشست با وزیر جوانان و ورزش و هیأتی از آذربایجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پاسخ به سفری که سال گذشته به باکو داشتم و با توجه به زمینه‌های همکاری مشترکی که بین دو کشور در عرصه ورزش و جوانان وجود دارد، جناب رحیم اف برای سفر دوروزه به تهران برنامه‌ریزی کردند.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با توجه به هویت مشترک تاریخی و فرهنگی بین دو کشور در همه عرصه‌ها، زمینه‌های همکاری گسترده‌ای داریم که با توجه به تأکیدات رئیس جمهورهای دو کشور، بنای دولت بر این است که این ارتباطات در همه عرصه‌ها و همه زمینه‌ها بین دو کشور گسترش یابد.
وی با بیان این که در گذشته همکاری‌های خوبی بین دو کشور وجود داشته تصریح کرد: در این سفر در مورد زمینه‌های جدیدی از همکاری‌ها بحث کردیم و امیدواریم همکاری‌ها در زمینه ارتباطات تیم‌های ورزشی، حضور در تورنمنت‌های مشترک بین المللی و همچنین دیدارهای دوجانبه، تبادل مربیان، داوران، مدرسین و برگزاری اردوهای مشترک بین ورزشکاران گسترش پیدا کند.
وزیر ورزش و جوانان همکاری‌های دو کشور در عرصه جوانان را نیز مورد توجه قرار داد و و گفت‌: زمینه همکاری‌ها در بخش جوانان و فرهنگی در دو سه سال گذشته بین جوانان دو کشور وجود داشته و می‌توانیم همچون برگزاری‌های هفته‌های فرهنگی و دیدارهایی که بین سازمان‌های مردم نهاد دو کشور رقم خورده، ادامه دهیم.
سلطانی فر همکاری و ارتباط بین دو کشور را در حال توسعه و پیشرفت ارزیابی کرد و توضیح داد: در جلسه امروز در زمینه استفاده از تولیدات و تجهیزات ورزشی که در حال حاضر در ایران توسط ده‌ها واحد تولیدی با کیفیت خوب ارائه می‌شود و در حال توسعه هم هست؛ پیشنهاد کردیم که اگر کشور آذربایجان زمینه‌ای را فراهم کند، ما بتوانیم نمایشگاه تجهیزات و وسایل ورزشی را در باکو با حضور تولیدکنندگان مختلف برگزار کنیم تا بتوانیم تأمین کننده لوازم ورزشی و تجهیزات مورد نیاز بخش ورزش آنها باشیم.
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به صدها پروژه ورزشی که توسط پیمانکاران ایرانی در دست اجرا قرار دارد اشاره کرد و در این رابطه توضیح داد: توانمندی‌های خوبی در بین پیمانکاران ایرانی وجود دارد تا در زمینه احداث و ایجاد اماکن ورزشی تجربه خوب را در اختیار کشور آذربایجان بگذاریم و پروژه‌های ورزشی آن کشور را اجرا کنیم.
دکتر سلطانی فر توانمندی‌های پیمانکاران ایرانی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به کیفیت بالای پروژه‌هایی که اجرا می‌کنند و بسیار مطلوب است، بیان کرد: در برخی از کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان پیمانکاران ایرانی برای ساخت پروژه‌های ورزشی جایگزین پیمانکاران خارجی شده اند که این زمینه همکاری در آذربایجان هم می‌تواند به وجود آید و شاهد حضور پیمانکاران ایرانی در کشور آذربایجان باشیم.
وزیر ورزش و جوانان به پیشنهادی که وزیر جوانان و ورزش آذربایجان در زمینه دیدارهای دوستانه باشگاهی مطرح کرد، توضیح داد: این دیدارهای دوستانه فوتبال را با نظر مثبت مورد بررسی قرار خواهیم داد.
سلطانی فر ابراز امیدواری کرد با توجه مذاکراتی هم که با محوریت جوانان انجام شد و با عنایت به برنامه‌های فرهنگی و جوانان که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ انجام شد در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ هم می‌تواند استمرار داشته باشد.
* رفاقت بین دو کشور ایران و آذربایجان در سطح بسیار بالایی است
در ادامه این نشست وزیر ورزش و جوانان جمهوری آذربایجان نیز گفت: ما مدیران ورزش همیشه سعی کردیم ورزش از سیاست جدا باشد و سیاست ورزش هم زندگی سالم، ورزش، پیروزی و صلح است.
وی اظهار کرد: امروز رفاقت بین دو کشور دوست و برادر ایران و آذربایجان در سطح بسیار بالایی است و این مهم هم امکانات بزرگی را در جلوی ما باز می‌کند.
رحیم اف ادامه داد: معمولاً ملاقات‌های رسمی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد اما ما بیش از این زمان صحبت و بحث و تبادل نظر کردیم چرا که حوزه‌ها و زمینه‌های خیلی زیاد و امکانات بیشتر است.
وزیر ورزش و جوانان آذربایجان در ادامه، خاطر نشان کرد: ارتقا یافتن روابط بین جوانان و سازمان‌های مردم نهاد جوانان و تشکیل تدارکات بین دو کشور برای طرفین مهم است.
وی با بیان این که برنامه اجرایی بین دو کشور وجود دارد، تصریح کرد: پیشنهاد شد که این برنامه اجرایی تمدید شود و تا سال ۲۰۲۱ در این راستا همکاری خودمان را ادامه خواهیم داد.
وزیر ورزش و جوانان آذربایجان در پایان تصریح کرد: ما مدیران ورزش همیشه سعی کردیم ورزش از سیاست جدا باشد و سیاست ورزش هم زندگی سالم، ورزش، پیروزی و صلح است.

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.