صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / بخش خصوصی در زمینه توسعه گردشگری همدان سنگ تمام گذاشته است
بخش خصوصی در زمینه توسعه گردشگری همدان سنگ تمام گذاشته است

یک مسئول عنوان کرد:

بخش خصوصی در زمینه توسعه گردشگری همدان سنگ تمام گذاشته است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان بابیان اینکه در شرایط فعلی به مدیرانی احتیاج داریم که فراجناحی عمل کنند، گفت: تغییرات مدیریتی استان همدان در راستای بهبود امور است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا , محمود رضا عراقی عصر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه امروز مدیریت واقعاً سخت شده و در هر جایی دشواری‌هایی دارد، گفت: این روزها مدیریت نیازمند آموزش‌های سنگین است و شخصی که مسئولیت می‌پذیرد باید تدابیر لازم را به کار گیرد تا خسته نشده و به راه خود ادامه بدهد.
وی با یادآوری اینکه شرکت سیاحتی علیصدر دوران سختی را پشت سر گذاشت آن هم در زمانی که اتفاقاتی در کشور افتاده بود، اظهار کرد: مدیرعامل سابق این مجموعه در انجام کارها ثابت قدم بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه مدیرعامل جدید شرکت سیاحتی علیصدر از جمله مدیرانی است که در شرایط فعلی به این گونه مدیران احتیاج بیشتری وجود دارد، اظهار داشت: مجید درویشی فراجناحی عمل می‌کند و در راستای قانون پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه غار علیصدر سالانه ۷۰۰ هزار گردشگر را ساپورت می‌کند به وضعیت اداره شدن این مجموعه اشاره کرد و با بیان اینکه به شرکت‌های خصوصی احتیاج داریم اما ساختار شرکت علیصدر خاص است، اظهار داشت: شرکت دولتی تنها می‌تواند کار حاکمیتی انجام دهد و در بخش خصوصی نیز مبنای کار بر سود است اما در علیصدر باید ضمن آنکه این مجموعه را حفظ کنیم به درآمد حاصل از آن نیز بیندیشیم.
عراقی با بیان اینکه ساختار فعلی مدیریت این مجموعه بهترین ساختار لحاظ شده است، اظهار کرد: بخش خصوصی در زمینه توسعه گردشگری همدان همواره کار کرده و برگزاری اجلاس جهانی گردشگری تمرینی برای کار گروهی و تعامل مجموعه‌ها در راستای توسعه گردشگری همدان بود که ماحصل تضارب آرا یک کار خوب تحویل داد.
وی تصریح کرد: امیدواریم این تغییر و تحولات در بهتر شدن گردشگری و توسعه شرکت علیصدر مثمر ثمر باشد و بتوان بهتر و بیشتر در حوزه گردشگری پیش رفت.
مدیرعامل سابق شرکت سیاحتی علیصدر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در شرکت علیصدر اظهار کرد: ساخت ویلاهای عباس‌آباد و برقراری پروازهای همدان -مشهد و همدان- کیش از جمله اقدامات بوده است.
حمیدرضا یاری به خرید ساختمان اداری شرکت علیصدر اشاره کرد و بابیان اینکه این ساختمان ۱۷ سال در دست ورثه بود که در نهایت خریداری شد، افزود: ساخت ۳ رستوران، یک بازارچه، ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۲ هزار خودرو، حل مشکل آب روستای علیصدر، آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های روستای علیصدر نیز از دیگر اقدامات شرکت علیصدر بوده است.
یاری از خرید ۲۰ درصد سهام تله‌کابین گنجنامه نیز سخن گفت و با بیان اینکه اکنون شرکت علیصدر ۴۰ درصد سهام تله‌کابین را دارد، افزود: آخرین اقدام شرکت علیصدر برگزاری اجلاس جهانی گردشگری بود که به خوبی و با افتخار برگزار شد و در اجلاس چهل و یکم نیز گواهینامه مشاور سازمان جهانی را دریافت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه سازمان جهانی گردشگری هنوز هیچ مشاوری خارج از سازمان ندارد اما علیصدر موفق به اخذ این گواهینامه شده است، به حاشیه‌هایی که برای علیصدر درست شد اشاره کرد و گفت: انتظارات زیادی از علیصدر دارند و با این انتظارات این مجموعه را اذیت می‌کنند.
یاری با بیان اینکه علی صدر ظرفیتی عظیم است تا جایی که می‌توان گفت بهشت خداوند در زمین در همدان قرار داده شده است، گفت: نباید ساختار مدیریتی شرکت سیاحتی علیصدر را بر هم زد و باید علیصدر را برای همدان نگه داشت.
ضرورت توجه به صنعت گردشگری و توریسم
مجید درویشی با بیان اینکه در راستای رونق اقتصادی توجه به صنعت گردشگری و توریسم یک ضرورت است، گفت: در راستای این اقدام شغل‌های بسیاری ایجاد می‌شود که امیدواریم با استفاده از امکانات خدادادی از جمله غار علیصدر ضمن معرفی آن به دنیا با جذب توریسم باعث رونق اقتصادی استان همدان شویم.
وی با بیان اینکه امیدوارم با کمک مجموعه علیصدر آرزوی مردم همدان در ثبت جهانی غار علیصدر محقق شود، اظهار داشت: با کمک اعضای هیئت مدیره شرکت سیاحتی علیصدر کارهای خوبی برای علیصدر به ارمغان خواهیم آورد.
درویشی از تلاش برای تبدیل شدن روستای علیصدر به شهر نیز سخن گفت و با بیان اینکه حمیدرضا یاری مدیرعامل سابق شرکت سیاحتی علیصدر این مجموعه را احیا کرد و خاطرات خوبی از خود به یادگار گذاشت، اظهار کرد: اصحاب رسانه از بازوان اصلی در رسیدن به اهداف تعیین شده هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.