صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / مهم‌ترین چالش گردشگری ایران
مهم‌ترین چالش گردشگری ایران

معاون گردشگری عنوان کرد

مهم‌ترین چالش گردشگری ایران

معاون گردشگری با بیان این‌که مهم‌ترین چالش گردشگری ایران، انتشار تصویر غیرواقعی از کشورمان است، گفت: مایلیم به سمت تولید محتوای کوتاه و کم‌هزینه که انعکاس آن در شرایط تحریم راحت‌تر است، تغییر رویه دهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ولی تیموری درباره تدابیر و اقداماتی که در شرایط تحریم و وضعیت فعلی سیاسی برای سفر برخی اتباع خارجی به ایران انجام شده است، توضیح داد: به هر حال «سیاست» مهم‌ترین عامل اثرگذار در رفت و آمد گردشگران است، وقتی روابط کشورها خوب باشد طبیعتا تعداد سفر بین کشورها بیشتر می‌شود. سیاست شاخصی تعیین‌کننده در تعیین بازارهای هدف گردشگری بوده است. با همین نگاه ما هم چرخشی در بازارهای هدف داشته‌ایم و بیشتر روی بازاریابی در کشورهای همسایه که این چند سال تعداد گردشگران‌شان در ایران بیشتر بوده است، متمرکز شده‌ایم؛ چرا که این کشورها حساسیت سیاسی کمتری نسبت به ایران دارند. البته بازارهای سنتی یعنی کشورهای اروپایی را کنار نگذاشته‌ایم.
او افزود:‌ هرچند فضاسازی‌هایی علیه ایران وجود دارد اما از طرف دیگر فیلم‌های کوتاه گردشگران خارجی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده تاثیر زیادی در جریان گردشگری ورودی ایران داشته است. کتمان نمی‌کنیم و معتقدیم بزرگترین چالش گردشگری زیرساخت نیست بلکه انتشار تصویر غیرواقعی ایران در نظر مردم سایر کشورها است. اگر دستگاه‌هایی مثل وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات و مهمتر از آن‌ها صدا و سیما کمک کنند می‌توان فرایند بازاریابی را تغییر داد و روش‌های سنگین و پرهزینه را به حداقل رساند.
تیموری سپس به سند راهبردی که بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت امور خارجه تنظیم شده است، اشاره کرد و گفت: پس از تغییر چارت وزارت امور خارجه و تشکیل معاونت دیپلماسی اقتصادی، این درک حاصل شده که گردشگری بهترین ابزار دیپلماسی اقتصادی است، بر همین اساس اداره‌ای با عنوان تسهیل جذب گردشگر و وظایفی برای سفارتخانه‌ها تعریف شده است؛ بنابراین گردشگری عملا در شرح وظایف وزارت خارجه قرار گرفته است.
معاون گردشگری افزود: طبق آن سند راهبردی که البته هنوز به امضای مقامات دو دستگاه نرسیده، معاونت گردشگری موظف است بخش عمده‌ای از محتوای خبری مربوط به گردشگری را به زبان‌های انگلیسی و عربی تولید کند و در اختیار وزارت خارجه برای نشر در سایت‌های سفارتخانه‌ها قرار دهد.
تیموری ادامه داد: با سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز تعامل خوبی شده و در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران تفاهم‌نامه خوبی با این سازمان امضا شد. برنامه‌ای ۱۰ بندی نیز آماده شده و فعالیت‌های مشترک هر دو سازمان و رایزن‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور مشخص شده که برگزاری شب ایران در بازارهای هدف گردشگری از جمله‌ این اقدامات است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.