صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / ضرورت تامین کافئین مورد نیاز مو
ضرورت تامین کافئین مورد نیاز مو

رئیس بخش تحقیقاتی دکتر کورت ولف:

ضرورت تامین کافئین مورد نیاز مو

دکتر کلنک رئیس بخش تحقیقاتی دکتر کورت ولف معتقد است که نوشیدن 50 فنجان قهوه در روز هم نمیتواند کافئین مورد نیاز برای ریشه‌های مو را تامین کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر کلنک درباره تاثیر نوشیدن قهوه بر موی سر می‌گوید: نوشیدن قهوه با مصرف موضعی کافئین تفاوتهای زیادی دارد. چراکه در هنگام نوشیدن قهوه ابتدا نوشیدنی مصرف شده از سیستم گوارشی گذر کرده و سپس توسط سایر اعضاء جذب  و در بدن توزیع می‌شود . در این پروسه مقدار بسیار کمی از کافئین توسط پوست سر و ریشه های مو جذب می شود که ناکار آمد است و به هیچ وجه با ورود موضعی کافئین به پوست سر برابری نمی کند. حتی مصرف روزانه ۵۰ فنجان قهوه نیز نمی تواند کافئین مورد نیاز برای ریشه موها را تأمین کند.

وی معتقد است هرچه زمان ماندن شامپوها و لیکوئیدهای حاوی کمپلکس کافئین بر روی پوست سر بیشتر باشد، کافئین تأثیر خود را بهتر نشان خواهد داد، بااین وجود این مسئله میتواند در پوست سر حساس عاملی برای ایجاد التهاب باشد. وی در این باره می‌گوید: شما باید به صورت تجربی دریابید که آیا پوست سرتان نسبت به باقی ماندن شامپو برای مدت زیاد درسطح آن حساس است یا خیر؟ ولی زمانی که من توصیه می‌کنم دو تا پنج دقیقه است. وبه صورت معمول دراین محدوده زمانی کمپلکس کافئین می تواند ریشه های مو را تحریک و فعال کند. محققان آلمانی در بخش تحقیقاتی موسسه دکتر کورت ولف دریافته اند که باز ساز ی و برقراری مجدد سیکل انرژی در ریشه های مو به زمان خاص خود نیاز دارد ودر مواردی که فرد دچار ریزشهای شدید موهای خود است، باید حدوداً مدت زمان سه تاچهار ماه به پروسه درمانی خود با استفاده از شامپوهای حاوی کمپلکس کافئین به صورت منظم ادامه دهد تا شاهد افت چشمگیر در ریزش موهای خود باشد. اما فارق از تاثیرات درمانی محصولات حاوی کمپلکس کافئین برای درمان ریزش ارثی موی سر، بسیاری از آقایان معضل استفاده از حالت دهندهای مو در دوره زمانی استفاده از محصولات درمانی را دارند. این محقق آلمانی خیال آن دسته از مردان را راحت کرده و در اینباره نظری متفاوت با دیگران دارد. دکتر لنک می‌گوید: پس از استفاده از تونیک‌های درمانی یا شامپوهای دارای کمپلکس کافئین و انجام ماساژ باید حدوداً سه دقیقه برای جذب کامل مواد فعال کننده صبر کرد و سپس می توان از سایر حالت دهنده های مو مثل، ژل، ژل واکس یا اسپری‌های حالت دهنده دیگر استفاده کرد.

اما باید بدانیم این ادعا تاثیرات منفی حالت دهنده‌ها بر میزان مقاومت ریشه مو را کتمان نمی‌کند. محققان این موسسه آلمانی معتقدند که هیچ وقت برای درمان ریزش ارثی مو دیر نیست. دکتر کلنگ می‌گوید : اگر فردی از ریزش ارثی مو رنج می برد باید هر چه سریعتر درمان را آغاز کند. در مردان اصولاً با ورود به سن بلوغ، ترشح مرتب هورمون تستسترون انجام میگیرد که باعث سستی ریشه های مو و ریزش زود هنگام آنها می‌شود. به این ترتیب توصیه می‌شود برای پیشگیری از ریزش ارثی مو از دوران نوجوانی شروع به مصرف شامپوهای حاوی کمپلکس کافئین کنید.

 

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.