صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / آیت‌الله مکارم شیرازی: امکانات لازم برای ورود به فضای مجازی ملی فراهم شود
آیت‌الله مکارم شیرازی: امکانات لازم برای ورود به فضای مجازی ملی فراهم شود

در دیدار با معاون فضای مجازی وزیر ارتباطات

آیت‌الله مکارم شیرازی: امکانات لازم برای ورود به فضای مجازی ملی فراهم شود

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که باید امکانات لازم برای تسهیل دسترسی و ورود به فضای مجازی ملی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط فراهم شود، تأکید کرد: فضای مجازی قابل حذف نیست و ابزاری است که می‌توان از آن استفاده‌های مثبت فراوان کرد اما در عین حال جنبه‌های منفی آن نیز زیاد است.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با معاون فضای مجازی وزیر ارتباطات، با بیان این که فضای مجازی قابل حذف نیست، گفت: فضای مجازی ابزاری است که می‌توان از آن استفاده‌های مثبت فراوان کرد اما در عین حال جنبه‌های منفی آن نیز زیاد است.

او تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر آثار منفی فضای مجازی بر آثار مثبت آن غلبه دارد؛ این مساله تحلیل نیست بلکه مبتنی بر آمار موثقی است که مسئولان ذی‌ربط ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد چه جرایم و کلاهبرداری‌ها و مفاسد اخلاقی و سو ءاستفاده‌های اقتصادی در این فضا صورت می‌گیرد.

این مرجع تقلید با بیان این که فضای مجازی برای ما یک مسأله حیاتی است و نباید در این خصوص انفعالی برخورد کرد، خاطرنشان کرد: ما به لحاظ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و اخلاقی در این عرصه دچار خسارت شده‌ایم و اگر بی تفاوت باشیم، باز هم امکان تکرار دارد.

وی تأکید کرد: نباید چشم روی هم بگذاریم، باید مضار و منافع را ببینیم و بعد تصمیم بگیریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: در خبرها آمده بود که روسیه برای خودش یک فضای مجازی ملی درست کرده؛ اگر دیگران می‌توانند این کار را بکنند، چرا ما نتوانیم؟

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، یادآور شد: باید امکانات لازم برای تسهیل دسترسی و ورود به فضای مجازی ملی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط فراهم شود.

او تأکید کرد: حل مشکل فضای مجازی تنها در حیطه مسئولیت و وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست. باید نهادها و سازمان‌های دیگر هم همکاری کنند تا این مسأله به سامان برسد.

وی ادامه داد: اصلاح و ساماندهی فضای مجازی خواسته رهبر بزرگوار انقلاب، مراجع معظم تقلید، بزرگان و دلسوزان است؛ اگر امروز اقدام شود از فردا بهتر است. بی‌توجهی به این مهم خسارات جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: متأسفانه برای اصلاح فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برخی مسئولان و دستگاه‌ها همکاری نمی‌کنند و یا همکاریشان ضعیف است. امیدواریم نسبت به این موضوع حیاتی احساس مسئولیت کنند و با عزمی راسخ گام بردارند تا مساله کاملاً حل شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.