صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / رشد ۹۶ درصدی سود هر سهم شرکت سیمان سفید نی ریز

در مجمع شرکت‌های تابعه سیمان تامین شستا اعلام شد

رشد ۹۶ درصدی سود هر سهم شرکت سیمان سفید نی ریز

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شركت سیمان سفيد ني ريز از شرکت‌های زير مجموعه سیمان تامین، با حضور بيش از 95 درصد سهامداران برگزار شد و در این رویداد اعلام شد که سود هر سهم این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل 96 درصد رشد داشته است .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین شستا، بر اساس این گزارش، مبلغ سود خالص در مجمع دوره قبل ۴۶،۷۰۲ میلیون ریال بود که امسال به مبلغ ۹۱،۷۸۱ میلیون ریال رسید.
داود اکبری مدیر عامل شرکت سیمان سفید نی ریز ،در این مجمع با ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره گفت: در سال گذشته ، ۴۲ درصد سیمان تولیدی این شرکت به قطر،۲۳ درصد به امارات ، ۱۵ درصد به عراق ، ۸ درصد به کره جنوبی و مابقی به ۱۲ کشور دیگر صادر شد. وی ادامه داد: سال گذشته علاوه بر پرداخت سود سهام مصوب مجمع ۹۶ به سهامداران جزء ، ۸۰ درصد مبلغ سود سهامداران عمده که از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ پرداخت نشده بود، از طریق افزایش سرمایه و آورده نقدی توسط شرکت پرداخت شد.
به گفته او، مابقی سود سهامداران نیز تا اواخر خرداد ماه ۹۸ پرداخت خواهد شد. اکبری با اشاره به ۲۳ سال فعالیت شرکت سیمان سفید نی ریز افزود: با وجود کاهش ۱۷ درصدی تحویل سیمان و کلینکر و با وجود شرایط بازار نسبت به سال گذشته، این شرکت رشد درآمد ۲ درصدی را نسبت به سال۹۶ را تجربه کرد و نیروهای جدید نیز در این شرکت مشغول به کار شدند.
او همچنین با اشاره به افزایش ۶۲ درصدی نرخ حمل و نقل در ۳ مرحله در سال گذشته توضیح داد: در سال ۹۸ بهینه سازی و مدیریت اثر بخش هزینه ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزایش سرمایه از ۵۰ میلیارد ریال به ۱۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی را جزء مهم ترین اقدام انجام شده در سال ۹۷ دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه فروش صادراتی و داخلی علی رغم حضور رقبا و تولیدکنندگان جدید و همچنین مشکلات موجود در بخش حمل و نقل ، در سال ۹۷ صادرات سیمان و کلینکر به ۱۶ کشور انجام شد.

گفتنی است در این جلسه، گزارش حسابرس مستقل موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت نو اندیشان در سال ۹۷ به استماع حضار رسید. همچنین در این مجمع موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت نو اندیشان به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و موسسه حسابرسی فراز مشاور به عنوان بازرس علی البدل معرفی و سود تقسیمی به ازای هر سهم ۹۲۰ ریال معادل ۴۶ میلیارد ریال مصوب و روزنامه اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های شرکت انتخاب شد.
لازم به ذکر است؛ براساس تصمیمات مجمع ، شرکت های سیمان فارس نو، توسعه سرمایه و صنعت غدیر، سیمان غرب، سیمان فارس و خوزستان و سرمایه گذاری خوارزمی بعنوان اعضای حقوقی هیئت مدیره جدید به مدت ۲ سال انتخاب شدند.

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.