صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / این افراد همسران خود را پس از بیماری رها می‌کنند…
این افراد همسران خود را پس از بیماری رها می‌کنند…

این افراد همسران خود را پس از بیماری رها می‌کنند…

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: طلاق و بیکاری از جمله آسیب‌های اجتماعی در کمین مبتلایان به بیماری سرطان در این استان است.

خانواده

حریری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از بیماران مبتلا به سرطان در این استان افراد ضعیف جامعه به لحاظ مالی هستند، افزود: اغلب این افراد زیر خط فقر قرار دارند و بسیاری از بانوان هستند که وقتی به این بیماری مواجه می‌شوند، همسران آنها، آنان را رها می‌کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر زمانیکه یک کارگر به این بیماری مبتلا می‌شود توان خود را برای کار کردن از دست داده و در وهله نخست کار خود را از دست می‌دهد و بیکار می‌شود و باید چاره‌ای برای این افراد اندیشید.

حریری اظهار کرد: بیکاری پدرانی که مبتلا به سرطان هستند موجب می‌شود تا فرزندان آنها نیز شرایط مالی خیلی سختی را تجربه کنند و از سوی دیگر این افراد توان خود را برای خرید دارو و همچنین ادامه درمان از دست می‌دهد.

توان بسیاری از بیماران سرطانی در این استان برای خرید اقلامی همچون میوه و … به صفر رسیده است

وی در ادامه به گرانی مواد غذایی همچون گوشت، میوه و سبزی و … نیز اشاره و تاکید کرد: به منظور پیشگیری از ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها استفاده از این میوه‌ها به منظور جذب آنتی اکسیدان و ویتامین‌های مورد نیاز بدن ضروری است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی تصریح کرد: از سوی دیگر استفاده این مواد غذایی برای این بیماران به منظور تکمیل دوره درمانی ضروری است اما آیا این گرانی‌ها اجازه خرید این مواد را به این بیماران با این شرایط مالی می‌دهد؟ در حقیقت توان اغلب بیماران برای خرید اقلام غذایی همچون میوه و سبزی به صفر رسیده است.

کاهش تعداد بیماران مبتلا به سرطان نیازمند ارائه خدمات درمانی با تعرفه‌های دولتی است

حریری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بیماران صعب العلاج و سرطانی نیازمند بیشترین خدمات پاراکلینیکی همچون ام آر آی، سی تی اسکن، آزمایش و … هستند بنابراین با توجه به اوضاع اقتصادی این افراد باید این خدمات در مراکز دولتی ارائه شود.

وی گفت: در غیر این صورت این افراد مجبور هستند به مراکز خصوصی مراجعه کنند اما آیا یک بیمار مبتلا به سرطان قادر است هر چند وقت هزینه پزشکی هسته‌ای بیش از ۵۰۰ هزار تومان، آم آر آی بیش از ۳۰۰ هزار تومان را پرداخت کند؟

وی با بیان اینکه دو هزار و ۶۴۶ نفر از بیماران سرطانی استان تحت پوشش این انجمن هستند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم آمار تعداد بیماران سرطانی را کاهش دهیم باید خدمات درمانی مرتبط با این بیماری با تعرفه‌های دولتی در اختیار آنها قرار گیرد.

بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج خراسان‌شمالی فاقد انجمن‌های حمایتی

وی به بیماران صعب العلاج دیگری همچون CF ، SML ، بیماری پوستی نکام، اسکلودرمی و…. نیز اشاره کرد و افزود: در خراسان شمالی انجمنی که این بیماری‌ها را تحت پوشش قرار دهد وجود ندارد بنابراین به اجبار این افراد تحت پوشش این انجمن قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، بیش از ۵۰ نفر از این بیماران تحت پوشش این انجمن قرار گرفته‌اند و باید چاره‌ای به منظور حمایت از این افراد نیز اندیشید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.