صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / گلایه شدید نفر سوم دوچرخه سواری آسیا: متاسفم که برای این اصفهان فعالیت می‌کنم

گلایه شدید نفر سوم دوچرخه سواری آسیا: متاسفم که برای این اصفهان فعالیت می‌کنم

نفر سوم دوچرخه سواری جاده رده امید آسیا گفت: من برای کسب مدال دوچرخه سواری قهرمانی آسیا سختی‌های زیاید به جان خریدم اما از سهراب مرادی گرفته تا من که کوچک‌ترین عضو هستم کوچک‌ترین حمایتی در استان اصفهان نمی‌شویم.

امیر حسین جمشیدیان

امیر حسین جمشیدیان در گفت و گو با ایسنا درباره مسابقات دوچرخه سواری جاده قهرمانی آسیا بیان کرد: سعی کردم نتیجه خوبی بگیرم که خدا را شکر نتیجه خوبی هم از آب در آمد و من راضی بودم چون مسابقه تایم تریل انفرادی رده آمدی سنگین بود که من در نهایت مدال برنز گرفتم. مسافت ماده تایم تریل انفرادی را برای رده امید هیچ موقع ۴۰ کیلومتر نمی‌گذارند و امسال مسافت مسابقه برای امید و بزرگسالان یکسان بود از این رو مسابقه سنگینی را پشت سر گذاشتم. در استقامت جاده رده امید هم برخلاف بقیه تیم‌ها که چهار نفره بودند، ما دو نفر بودیم اما کار تیمی خیلی خوبی انجام دادیم. مسئله‌ای که همه باید بدانند این است که استقامت جاده درست است مدال انفرادی دارد اما ۱۰۰ درصد کار تیمی احتیاج دارد. کار تیمی فوق‌العاده می‌طلبد و شما تیم قزاقستان را در بازی‌های آسیایی ببینید که چه کار تیمی انجام دادند تا رکابزنشان مدال طلا را بگیرد. من و محمد گنج خانلو در استقامت جاده رده امید دو نفر بودیم که در مقابل تیم‌های چهار نفره کره جنوبی، ژاپن، قزاقستان خیلی خوب کار کردیم.

او ادامه داد: مطمئن باشید مدال‌هایی که من، گنج خانلو و خانم یزدانی گرفتیم الکی نبوده و ساعت‌ها زیر آفتاب و در سرما تمرین کردم و همه سختی‌ها را به جان خریدیم اما در حال حاضر فدراسیون تنها ارگانی است که دارد از ما حمایت می‌کند. من می‌خواهم از مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، شهرداری شهرستان خودم (قهدریجان) و مسئولان استانم گلایه کنم و متأسفم برای تمام ورزشکارانی که در استان اصفهان دارند فعالیت می‌کنند از سهراب مرادی گرفته تا من که کوچک‌ترین عضو هستم چراکه کوچک‌ترین حمایتی نمی‌شویم.

*مدیر کل ورزش و جوانان اصفهان می‌گوید کار ما همگانی است

جمشیدیان با اشاره به حمایت نکردن اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تاکید کرد: آقای سلطان حسینی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان می‌گوید ما باید در اداره کل، کار همگانی ورزش را انجام دهیم و کار حرفه‌ای وظیفه فدراسیون‌ها است. نمی دانم پس چه کسی باید ما را حمایت کند؟ از زمانی که من وارد ایران شدم تنها کسی که پیگیر من بود رئیس هیأت دوچرخه سواری استان اصفهان بود. من به همراه رئیس هیأت به اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان رفتیم اما گفتند نمی‌توانند برای من کاری انجام دهند و من واقعاً نمی دانم چه بگویم. آقای سلطان حسینی در اداره کل ورزش و جوانان اصفهان بخاطر وجود ما ورزشکاران دارد حقوق می‌گیرد اما جالب است که نمی‌تواند برای ما کاری انجام دهد. من واقعاً از مسئولان استان اصفهان گلایه‌مندم، به سهراب مرادی خانه می‌دهند و بعد پس می‌گیرند الان من در دوچرخه سواری اصفهان مدال می‌گیرم اما حمایتی نمی‌شوم و نمی دانم این حمایت‌ها قرار است چه زمانی انجام شود. فدراسیون هم تا جایی که منابع مالی‌اش اجازه می‌دهد دارد ما را حمایت می‌کند اما از طرف استان هم ما باید حمایت شویم. اگر هم بخواهند کمکی کنند ۱ میلیون تومان پول می‌دهند و با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر با این یک میلیون تومان کاری نمی‌توان انجام داد بعد هم انتظار د ارند برویم مصاحبه کنیم و از آنها تشکر کنیم.

*فدراسیون برای ما تیم باشگاهی پیدا کند به شخصه مدیونشم

نفر سوم دوچرخه سواری امید آسیا در مورد اینکه فدراسیون به دنبال پیدا کردن تیم باشگاهی برای او، گنج خانلو یزدانی است نیز گفت: اگر فدراسیون بتواند چنین کاری کند که ما به همراه یک تیم خوب در تورها و مسابقات مختلف شرکت کنیم ارزش این کار از خرید ۴-۵ دوچرخه برای من بیشتر است. در این صورت نه تنها جوانی ما تلف نمی‌شود بلکه می‌توانیم پیشرفت کنیم و به تیم‌های بهتری راه پیدا کنیم.

وضعیت رسیدگی استان اصفهان که افتضاح هست و در کشور هم که پول نیست بنابراین اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم و برای خودمان درآمد داشته باشیم و من به شخصه تا روزی که زنده‌ام مدیون فدراسیون خواهم بود.

*مربی تیم ملی در قهرمانی آسیا طوقه باد می‌کرد و ورزشکاران را ماساژ می‌داد

رکابزن ملی پوش ایران در مورد اتفاقی که در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا رخ داد و با هشت دقیقه مسابقه را شروع کردند، تصریح کرد: ما هشت دقیقه دیرتر مسابقه تایم تریل تیمی را شروع کردیم و با این حال اگر آن هشت دقیقه را از زمانی که ثبت کردیم کم کنیم تیم سوم می‌شدیم و ما آن زمان را در شرایطی که استرس داشتیم و اعصابمان خراب بود، ثبت کردیم در حالی که اگر با آرامش در مسابقه شرکت می‌کردیم زمان بهتری را می‌توانستیم به ثبت برسانیم. مدال تایم تریل تیمی خیلی ارزش داشت اما موارد زیادی دست به دست هم داد این اتفاق بیفتد. به دلیل اینکه وضع مالی فدراسیون خوب نبود و نفرات کمتری اعزام شدند، محمود پراش مربی تیم ملی طوقه دوچرخه‌ها را باد می‌کرد و ورزشکاران را ماساژ می‌داد در حالی که وظیفه مربی اصلاً این نیست. از طرفی استارت لیست اشتباه به دست ما ورزشکاران رسید. بعد از آن هم فکر می‌کردیم آن هشت دقیقه را از زمانمان کم می‌کنند وگرنه اصلاً در خط استارت قرار نمی‌گرفتیم به ویژه من که روز بعدش مسابقه داشتم. من فکر می‌کردم ارفاق می‌کنند و هشت دقیقه تأخیر را کم می‌کنند به همین دلیل خیلی در تایم تریل تیمی تلاش کردم چون تصورمی کردم مدال می‌گیریم.

*امیدوارم به مسابقات جهانی اعزام شویم

او با اشاره به کسب سهمیه مسابقات جهانی جاده در رده امید تاکید کرد: ما سهمیه زیر ۲۳ سال جهان را گرفته‌ایم و مسابقات هم در انگلستان برگزار می‌شود و امیدوارم امسال در مسابقات جهانی شرکت کنیم. البته امیدوارم در مسابقات پیست شرکت کنیم چون می‌توانیم سهمیه المپیک در رشته مدیسون را بگیریم. چند کاپ جهانی است که اگر شرکت کنیم خیلی خوب است. مسابقات پیست قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ هم قرار است به جای سال ۲۰۲۰، چند ماه دیگر در سال ۲۰۱۹ برگزار شود که تأثیر مستقیم دارد و همچنین مسابقات جهانی که در بهمن برگزار می‌شود.

او در پایان گفت: از مربی خودم حسین ناطقی که خارج از اردوها خیلی به من کمک می‌کند و همچنین باشگاه سپاهان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.