صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / بررسی ایده پارلمان اصلاحات در جلسه جمعیت زنان مسلمان نواندیش
بررسی ایده پارلمان اصلاحات در جلسه جمعیت زنان مسلمان نواندیش

بررسی ایده پارلمان اصلاحات در جلسه جمعیت زنان مسلمان نواندیش

در جلسه دفتر سیاسی جمعیت زنان مسلمان نواندیش، ایده پارلمان اصلاحات مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

پارلمان اصلاحات

به گزارش کسب و کار نیوز، در این جلسه اعضای دفتر سیاسی با پیشنهاد دبیرکل برای بررسی مجدد پیش‌نویس پارلمان یا مجمع عالی اصلاح طلبان، این طرح را فاقد فاکتورها و مشخصات لازم برای تشکیل پارلمان اصلاحات دانستند و بر مواردی به عنوان اصلاح رویکردهای این ساختار تاکید کردند.

اعضای دفتر سیاسی این تشکل سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه نقش استانها در این ساختار چیزی فراتر از ساختارهای موجود اعم از شورای هماهنگی و شورای عالی سیاستگذاری نیست، خواستار مشارکت جدی و موثر استانها در نحوه شکل گیری و تاسیس پارلمان اصلاحات شدند.

همچنین آنان با اشاره به اینکه احزاب شورای هماهنگی به عنوان مؤسس پارلمان در نظر گرفته شده‌اند، تصریح کردند که یک نهاد اجماعی خود نباید مولود نهاد اجماعی دیگر باشد و طبق قانون اگر این ساختار جبهه است باید متشکل از احزاب باشد و اگر هم نیست باید در ساختار یک حزب فراگیر تعریف شود. در حالی که ساختار مطرح در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نه ساختار یک جبهه ائتلافی حزبی را دارد و نه اساسنامه یک حزب فراگیر و با این وضعیت در عمل برای شکل‌گیری با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.

در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به سقف مشارکت سیاسی زنان در احزاب، ساختار پارلمان اصلاحات فاقد راهبرد مؤثری برای افزایش حضور زنان شناخته  و تصریح شد که این ساختار ضمن آنکه هیچ شباهتی به پارلمان ندارد، خروجی متفاوت از شورای هماهنگی احزاب یا شورای عالی سیاستگذاری نخواهد داشت و جمعیت زنان تشکیل چنین نهادی با چنین ساختاری را نوعی موازی کاری قلمداد می‌کند که خروجی جز تکرار ساختارهای انسجام بخش فعلی نیست. حداقل اقدام اصلاحی در این راستا باید دادن وزن بر اساس شاخص هایی تعریف شده به احزاب باشد تا از این طریق زمینه برای تقویت احزاب نیز فراهم شود.

اعضای دفتر سیاسی جمعیت زنان مسلمان نواندیش با اشاره به مهمترین ایراد به ساختار پارلمان اصلاحات یادآور شدند که مجموعه اصلاح طلبان، حتی بدنه احزاب عضو نسبت به آن اشراف و آگاهی لازم را ندارند و لازم است که قبل از هر تصمیم‌گیری این طرح به عرصه نقد و نظر اصلاح‌طلبان حزبی و غیر حزبی و رسانه ها و حقوقدانان و کارشناسان امر نیز گذاشته شود و در پایان تاکید کردند که چنانچه ملاحظات گفته شده در این ساختار در نظر گرفته نشود، عضویت جمعیت در  این تشکیلات جدید همان طور که دبیرکل اعلام داشته است، بلاموضوع خواهد بود.

همچنین در این جلسه با توجه به تهدیدهای ترامپ و هم پیمانانش علیه مردم ایران، راه مقابله با این تهدیدها را اتخاذ راهبردهای مبتنی بر پرهیز ایران از بازی کردن در زمین جنگ طلبان و تلاش برای صلح فراگیر در منطقه و جهان و نیز تقویت مؤلفه های همبستگی ملی بر شمردند.

اعضای حاضر در جلسه بر توجه حاکمیت به خواست و مطالبات مردم، به خصوص پرهیز از رفتارهایی که موجب شکاف بین حاکمیت و مردم می شود اشاره و تاکید کردند که تداوم رویکردی که بر دخالت در سبک زندگی مردم نظر دارد،  رویکردی در برابر خواست مردم است که موجب تنش های مکرر و سوء استفاده ویرانی طلبان علیه ایران می شود و بر همین اساس باید در این رویه عرف و هنجارهای جامعه به عنوان مبنای رفتار حکومت در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.