صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / آماده‌باش ۷۲ ساعته مدیران در اردبیل/هشدار سیلاب
آماده‌باش ۷۲ ساعته مدیران در اردبیل/هشدار سیلاب

آماده‌باش ۷۲ ساعته مدیران در اردبیل/هشدار سیلاب

استاندار اردبیل با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در برخی از مناطق استان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا 72 ساعت آینده در محل خدمت خود حاضر باشند.

هشدار

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدی در جلسه مدیریت بحران استان اردبیل اظهار کرد: از امروز عصر با ورود سامانه بارشی تغییرات جوی متفاوتی در استان اردبیل اتفاق می‌افتد که اوج بارش‌ها تا ۷۰ میلیمتر در شمال استان طی سه روز آینده روی می‌دهد.

وی از وزش تندباد شدید در برخی از مناطق استان تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت و بارش باران‌های تند و تگرگ در مناطق شمالی و مرکزی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در جنوب استان ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر و در مرکز استان نیز بارش‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیشترین نوسانات جوی را در این سه روز مربوط به پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی اعلام کرد و گفت: احتمال تگرگ در گرمی و مشگین‌شهر دور از انتظار نخواهد بود.

محمدی به کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما طی روزهای آینده در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: ما هشدارهای لازم را از چند روز پیش به دستگاه‌های مختلف به ویژه صداوسیما و رسانه‌ها اعلام کردیم تا هموطنانمان آگاهی داشته و دستگاه‌های متولی نیز در آماده‌باش باشند.

در این جلسه یکی از کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز اعلام کرد: ما در شمال استان از لحاظ جاری شدن آب در رودخانه‌ها مشکلی نداریم و عمده رودخانه‌ها در خارج از محدوده شهرها و سکونتگاه‌ها هستند و تنها در شهر زهرای گرمی و محدوده خود شهر گرمی که گرمی چایی در آن واقع شده دغدغه‌هایی وجود دارد که البته با همکاری فرمانداری این شهرستان لایروبی در این رودخانه‌ها انجام شده و بعید می‌دانیم مشکلی از بابت طغیان این رودخانه‌ها وجود داشته باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: با تاکید استاندار اردبیل به صورت مرتب عملیات بازسازی مناطق سیل‌زده معمولان پیگیری خواهد شد.

فرهاد عبدالعلی‌پور اظهار کرد: آب منطقه‌ای اردبیل اطلاعات دقیقی از وضعیت رودخانه‌ها ندارد و ما همواره در کسب اطلاعات از شرکت آب منطقه‌ای با مشکلات و نارسائی‌هایی روبرو هستیم.

وی ضرورت بروزرسانی اطلاعات را در حوزه‌ رودخانه‌ها یادآور شد و گفت: امیدواریم شرکت برق منطقه‌ای از هم اکنون مردم را نسبت به رعایت الگوی مصرف برق در ایام پیک تابستان ترغیب و تشویق کنند.

عبدالعلی‌پور به خاموشی‌های سال گذشته و گله‌مندی مردم از این بابت اشاره کرد و افزود: امسال با سهمیه تخصیصی به استان به میزان ۳۵۵ مگاوات انتظار می‌رود مشکلی از بابت تامین انرژی استان و رفع دغدغه خاموشی‌ها نداشته باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.