صفحه اصلی / استان ها / مازندران / چگونه استانهای شمالی از شر پسماند رها می‌شوند؟
چگونه استانهای شمالی از شر پسماند رها می‌شوند؟

چگونه استانهای شمالی از شر پسماند رها می‌شوند؟

یک فعال محیط زیست گفت: احداث زباله سوز در سه استان شمالی می‌تواند راهکار مناسبی برای از بین بردن زباله‌ها باشد.

زباله

اسماعیل کهرم در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ساخت زباله سوزها، استان‌های شمالی را از مشکلات آینده پسماند رها می‌کند، اظهار کرد: احداث زباله سوز در سه استان شمالی و استفاده از حرارت حاصل از آن برای گرم کردن خانه‌ها می‌تواند راهکار مناسبی برای از بین بردن مشکلات باشد.

وی با اشاره به اینکه در مازندران، گیلان و گلستان سفره آب‌های زیر زمینی بالا بوده و نمی‌توان پسماند و زباله‌ها را دفن کرد، تصریح کرد: دفن زباله سبب آلوده شدن آب‌های زیر زمینی و شیرابه‌های آن سبب خشکانده شدن ریشه‌های درختان می‌شود.

این فعال محیط زیست با بیان اینکه پسماندها در ایران از کشوهای پیشرفته نیز بیشتر است، گفت: کشورهای پیشرفته پسماندها را در منزل تفکیک می‌کنند به طور مثال زباله‌هایی مانند پوست میوه در طبیعت هضم می‌شوند اما زباله‌هایی مانند پلاستیک و شیشه قابل هضم نبوده و باید به روش صحیح دفن و یا بازیافت شوند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: پسماند بیمارستانی اعم از عفونی و غیر عفونی مانند مواد رادیواکتیو یا موادی که برای سی تی اسکن استفاده می‌شوند باید به روش علمی دفن شود زیرا از نوع زباله‌های خطرناک است.

کهرم با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته برای تفکیک و جمع آوری زباله برنامه وجود دارد اما در ایران همه زباله‌ها با هم و به طور همزمان جمع آوری می‌شود، بیان کرد: اولویت دولت باید محیط زیست و پسماند باشد تا بتواند با ارائه راهکارها در مقابل مشکلات بایستد در غیر این صورت نمی‌توان مشکلات پسماند را حل کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.