صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / طرح توسعه آرامستان ارومیه در حال اجرا است

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه:

طرح توسعه آرامستان ارومیه در حال اجرا است

‌رئیس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه گفت: بیش از ۱۰۰ هزار اموات از سال ۵۶ در باغ رضوان ارومیه دفن شده است.

آرامستان

‌به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام و المسلمین امیر عباس عابدینی در جمع خبرنگاران بیان کرد: وسعت اولیه باغ رضوان ارومیه ۵۴ هکتار بود که با توجه به افزایش روند مرگ و میر، از سال ۹۳ طرح توسعه آرامستان کلید خورد و عملیات اجرایی آن از سال ۹۶ شروع شده است.

وی ادامه داد: براساس طرح توسعه آرامستان، ۷۴ هکتار از اراضی ملی در روستای قره حسنلو و ۱۴ هکتار از اراضی ملی روستای بادکی به وسعت آرامستان ارومیه افزوده شده است که عملیات خاکبرداری و خاکریزی بخشی انجام شده و مابقی نیز در حال انجام است.

حجت الاسلام عابدینی با بیان اینکه ماهانه حدود ۳۰۰ نفر در آرامستان ارومیه دفن می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۳ هزار و ۵۱۱ فوت شده شامل یک هزار و ۸۴۸ نفر مرد، یک هزار و ۴۵۳ زن و ۲۱۰ کودک در این آرامستان دفن شدند.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه عنوان کرد: همزمان با توسعه آرامستان، یکسان سازی قبور در گلزار شهدا، حل مشکل تأمین منبع آب، روشنایی، ایجاد پارک و فضای سبز و همچنین نصب دوربین‌های مداربسته اجرایی شد.

وی گفت: به منظور جلوگیری از سودجویی ها در راستای خرید و فروش قبر، در حال حاضر خرید قبر بر اساس کد ملی انجام می‌شود.

حجت الاسلام عابدینی اظهار کرد: خرید و فروش قبر با مبالغ چند ۱۰ میلیونی فرافکنی و شایعه‌ای بیش نیست چراکه بالاترین قیمت قبر در داخل آرامگاه و نزدیک‌ترین قطعات ۶ میلیون تومان است‌.

وی گفت: قیمت قبر به صورت دولتی نیز ۸۰۰ هزار تومان است که این مورد برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی رایگان است.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه بیان کرد: طرح و نقشه ساخت مقبره مرحوم حاج شیخ غلامرضا حسنی نیز در صحن علنی شورا به تصویب رسیده است که عملیات اجرایی آن در صورت موافقت خانواده آن مرحوم، بعد از سالگرد این عالم فقید آغاز می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.