صفحه اصلی / استان ها / گیلان / ثبت شجره نامه اردک بومی برای نخستین بار در کشور
ثبت شجره نامه اردک بومی برای نخستین بار در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد:

ثبت شجره نامه اردک بومی برای نخستین بار در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، دستیابی به مرحله ثبت شجرنامه اردک بومی گیلان را بعد از گذشت چندین سال از برنامه‌های مرکز پشتیبانی و اصلاح نژاد اردک بومی شهرستان فومن عنوان کرد و گفت: با تلاش و همت پرسنل مرکز پس از یکسال شجره نامه اردک بومی در اردیبهشت ماه سال جاری به ثبت رسید.

اردک مرمری

به گزارش ایسن، علی در جانی در بازدید از مرکز پشتیبانی و اصلاح نژاد اردک بومی که در فومن واقع شده است، گفت: حفظ و ذخیره ارزش ژنتیکی اردک بومی، افزایش ظرفیت تولید تخم اردک‌های بومی نسبت به اردک‌هایی که در خانه کشاورزان موجود است از اهم برنامه‌های این مرکز هستند.

وی با بیان اینکه اردک‌های خانگی کشاورزان استان سالانه بین ۴۰ الی ۵۰ عدد تخم می‌گذارند، افزود: اردک‌های اصلاح شده مرکز سالانه بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ عدد تخم گذاری می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با تلاش و همت پرسنل مرکز از اردیبهشت ماه سال گذشته، پس از یکسال شجره نامه اردک بومی در اردیبهشت ماه سال جاری به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه این پروژه برای نخستین بار در کشور به مرحله ثبت نهایی رسیده است، تصریح کرد: ثبت شجره نامه اردک بومی موجب افتخار برای ایران و استان گیلان است که با انتخاب یک اسم تجاری برای اردک بومی می‌توان این اردک را به عنوان یک نژاد تخم‌گذار در سطوح بین المللی و جهانی به دنیا معرفی کرد.

وی ادامه داد: همچنین با تغییر برنامه تغذیه‌ای اردک‌ها در سنین رشد می‌توان این اردک را به عنوان یک نژاد گوشتی هم معرفی کرد.

درجانی خاطرنشان کرد: ظرفیت سالن اصلاح نژادی اردک بومی گیلان به تعداد هزار قطعه اردک بالغ تخم‌گذار به همراه ظرفیت نگهداری ۵۰۰۰ اردک گله تکثیری به عنوان گله پشتیبان است.

وی گفت: انتهای پروژه ثبت شجرنامه اردک بومی، برنامه توزیع جوجه اردک‌های تولیدی مرکز در بین کشاورزان استان است که درآمدزایی بیشتر کشاورزان استان را به دنبال دارد.

درجانی گفت: مرکز اصلاح نژاد اردک بومی شهرستان فومن در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار قرار دارد که نزدیک به ۱۱ هکتار استخر جهت پرورش ماهی و اردک به صورت توأم است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.