صفحه اصلی / استان ها / همدان / همدان، پایلوت باشگاه کارآفرینان نوجوان ایران شد

همدان، پایلوت باشگاه کارآفرینان نوجوان ایران شد

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار گفت: استان همدان به دلیل پیشرو بودن در عرصه کارآفرینی و اشتغال به عنوان پایلوت طرح باشگاه کارآفرینان نوجوان کشور انتخاب شده است.

کارآفرینی

به گزارش کسب و کار نیوز، رحیم سرهنگی در شورای اشتغال همدان با اشاره به ابعاد طرح باشگاه کارآفرینان نوجوان کشور، اظهار کرد: ما در عرصه اشتغال باید به سمت به‌کارگیری افرادی برویم که گرایشی زیادی به موضوع اقدام و عمل دارند یعنی افرادی پرسشگر باشند و بتوانند نوآورانه فعالیت کنند.

سرهنگی با تأکید بر اینکه موتورهای متحرک اشتغال در همدان به راه افتاده و خوشه‌های صنعتی نیز فعال هستند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم فعالیت‌های اقتصادی استان در عرصه اشتغال‌زایی ادامه داشته باشد نگاه‌مان به صنایع باید صادرات محور باشد مانند همان مسئله‌ای که درباره صنایع چرم استان رخ داد.

وی با بیان اینکه اشتغال یک مسئله چند وجهی است یعنی برای تحقق آن باید چندین متغیر در کنار هم فعال شوند تا اشتغال پایدار به وجود آید، افزود: در اشتغال پایدار متغیرهایی که به کار گرفته می‌شوند باید قابل اتکا باشد به همین دلیل سیاست گذاری در حوزه اشتغال سخت است.

سرهنگی با اشاره به اینکه تهیه سند راهبردی و هدف گذاری در عرصه اشتغال یک کشش درونی در مجموعه ایجاد می‌کند تا همگی برای رسیدن به یک هدف تلاش کنند، تأکید کرد: استان همدان از نظر بهبود وضعیت اشتغال در کشور توانسته رتبه دوم را به دست آورد که این موضوع نشان می‌دهد برای تحقق چنین مهمی، کار بسیاری انجام شده است.

وی عنوان کرد: در گزارش‌هایی که امروز در شورای اشتغال استان همدان ارائه شد، آمده بود نرخ مشارکت استان افزایش یافته اما بیکاری پایین آمده است که این نشان دهنده یک اتفاق بزرگ در همدان است چرا که عموماً با بالا رفتن نرخ مشارکت اقتصادی باید شاهد افزایش نرخ بیکاری نیز باشیم.

وی با اشاره به تجربه کشورهای مختلف در عرصه ایجاد اشتغال پایدار، تصریح کرد: دلیل موفقیت آنها وجود یک فرماندهی مشترک است که همه دستگاه‌ها در نهادهای مختلف را برای تحقق این هدف هماهنگ می‌کند.

سرهنگی با تاکید بر اینکه توسعه کارآفرینی و اشتغال یعنی کسب و کاری راه بیندازیم که بتوانیم خوشه‌های آن را یک سطح ارتقا دهیم، گفت: ما برای به دست آوردن کسب و کارهای نوآورانه که سبب ایجاد اشتغال پایدار شود به سیاست کلی تربیت نیروی انسانی، بهبود فضای کسب و کار و توجه به کارآفرینان با استعداد روی آورده‌ایم.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار با اعلام اینکه افزود: در این طرح ما به دنبال تربیت نیروهای انسانی با کیفیت در عرصه کارآفرینی نوآورانه هستیم تا پس از اتمام تحصیل و ورود به عرصه اشتغال بتوانند کارهای مؤثری را انجام دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید سعید شاهرخی، استاندار پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با بیان اینکه بر اساس سند اشتغال استان سالانه ۲۰ هزار شغل در همدان ایجاد خواهد شد، گفت: در پایان برنامه ششم توسعه باید نرخ بیکاری استان به ۱.۷ درصد برسد تا به همه تعهدات در زمینه اشتغال عمل شده باشد.

وی ضمن قدردانی از رتبه‌های استان در بحث اشتغال تأکید کرد: ین آمارها امیدوار کننده است اما کافی نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به طور میانگین ۵ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری می‌شود، تصریح کرد: قرار است به طور میانگین سالانه ۲۰ هزار شغل و در مجموع ۶۰ هزار شغل ایجاد شود.

شاهرخی با اشاره به افتتاح دهمین شهرستان همدان با نام درگزین بیان کرد: باید در سند توسعه استان این شهرستان به صورت مجزا دیده شود چراکه این منطقه از مناطق با اصالت و با پتانسیل بالا بوده و از دیرباز مرکزیت تجارتی داشته است.

استاندار همدان با اشاره به وجود تسهیلات یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در بخش اشتغال، تأکید کرد: باید علاوه بر شناخت نیروی کار، فرصت‌ها را بشناسیم و از تولیدکننده حمایت کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.