صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فلسطین: هدف از افشای طرح معامله قرن ایجاد آشوب و سردرگمی است
فلسطین: هدف از افشای طرح معامله قرن ایجاد آشوب و سردرگمی است

فلسطین: هدف از افشای طرح معامله قرن ایجاد آشوب و سردرگمی است

وزارت خارجه فلسطین بندهای افشا شده از طرح موسوم به "معامله قرن" آمریکا را صرفا "عمل سنجشی" و برای آزمودن واکنش‌ها خواند که هدف از آن ایجاد سردرگمی و آشوب است.

ریاض مالکی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، در بیانیه این وزارتخانه آمده است، جامعه بین‌الملل و کشورهایی که مدعی تمایل به تحقق صلح براساس راهکار دو کشوری هستند، باید مخالفت خود را نه تنها با سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه بلکه علیه اصول نظام بین‌المللی، مشروعیت بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه آن تشدید کنند.

وزارت خارجه فلسطین تاکید کرد، فلسطین موضع خود را براساس آنچه که از طرح معامله قرن به بیرون درز کرده یا  از سوی منابع ناشناس منتقل شده اتخاذ نمی‌کند، بلکه موضعش در برابر آمریکا روشن بوده و براساس تصمیم‌هایی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا علیه ملت فلسطین و حقوق آن اتخاذ کرده و در راس آنها به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر، انتقال سفارت واشنگتن از تل‌آویو به این شهر، حذف مساله آوارگان و آینده شهرک‌نشینان از مذاکرات است.

طبق این بیانیه این وزارتخانه خواستار برپایی تظاهرات بین‌المللی بزرگ پیش از افشای ما بقی طرح معامله قرن شد تا بدین ترتیب بر لزوم راهکار سیاسی برای درگیری‌ها بر اساس قوانین بین‌الملی و پایبندی به راهکار دو کشوری و تلاش برای نجات آن تاکید شود.

پیش از این رسانه‌های اسرائیل بندهایی را اعلام و مدعی شدند، مربوط به طرح آمریکایی موسوم به”معامله قرن” است که دولت واشنگتن به رهبری ترامپ برای حل مساله فلسطین آن را تدوین کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.