صفحه اصلی / استان ها / یزد / حمله‌های آسمی مرگ‌آفرین

حمله‌های آسمی مرگ‌آفرین

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پژشکی یزد با بیان این که آسم یک بیماری مزمن است و تاکنون راه‌حلی برای ریشه کن کردن آن پیدا نشده است، گفت: وقتی شدت علائم آسم از حد معمول بیشتر شود، می‌تواند باعث مرگ افراد شود.

آسم

دکتر «محمدرضا صادقیان» به مناسبت روز جهانی آسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که بیماری آسم بر مسیر جریان هوا تأثیر می‌گذارد، اظهار کرد: این بیماری باعث نازک شدن و تورم مسیر جریان هوا می‌شود و با افزایش مخاط، تنفس فرد را سخت می‌کند.

وی با اشاره به این که هنوز علت دقیق و اصلی ابتلاء به آسم نامشخص است، افزود: تنها این موضوع مشخص شده که اگر افراد خانواده سابقه انواع بیماری‌های آلرژیک و آلرژی داشته باشند، احتمال بروز آسم در سایر افراد خانواده بیشتر می‌شود.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که تماس با بعضی از مواد حساسیت زا و محرک ممکن است باعث افزایش احتمال ابتلاء به آسم شود، گفت: برخی افراد ممکن است به دلیل تماس‌های شغلی نظیر کار کردن در نانوایی یا چوب بری دچار آسم شوند که در چنین مواردی بدون سابقه مبتلا می‌شوند.

وی با بیان این که بعضی از عوامل محیطی باعث بروز یا بدتر شدن آسم می‌شوند، تصریح کرد: این عوامل شامل گرده‌های گل و گیاه، عوامل حساسیت زای حیوانات، قارچ، کپک‌ها، انواع حشرات، دود سیگار، تغییرات آب و هوایی، آلودگی‌ها، استرس، عفونت‌های ویروسی و حشره کش‌ها هستند.

صادقیان در ادامه سرفه، خس خس و تنگی نفس را از جمله علائم ابتلاء به آسم عنوان و بیان کرد: سرفه بیماران آسمی اغلب در شب و اوایل صبح بدتر می‌شود و به مدت طولانی ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به این که گاهی اوقات افراد مبتلا به آسم تحت تأثیر حمله آسم قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: وقتی شدت علائم آسم از حد معمول بیشتر شود، به آن حمله آسم گفته می‌شود که شدت‌های متفاوتی دارند ولی بعضی از موارد می‌توانند آنقدر شدید شوند که مرگ فرد را به دنبال داشته باشند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آسم یک بیماری مزمن است و تاکنون راه حلی برای ریشه کن کردن آن پیدا نشده است، تصریح کرد: این بیماری را می‌توان به شکلی کنترل و درمان کرد تا از بروز علائم و حملات آن پیشگیری شود.

وی افزود: در صورت کنترل این بیماری می‌توان از زندگی مطلوبی برخوردار بود بنابراین علاوه بر درمان دارویی، پرهیز از عوامل محرکی که باعث برتر شدن آسم می‌شود بسیار مهم است.

صادقیان با اشاره به این که برای مقابله با عوامل حساسیت‌زای موجود در گرد و خاک خانه باید بالش‌ها و تشک‌ها در پوششی غیرقابل نفوذ پیچیده شود، گفت: علاوه بر آن نیز همه ملحفه‌ها باید هفته‌ای یک‌بار در آب داغ شسته و در آفتاب خشک شود.

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که افراد آلرژیک باید از نگهداری حیوانات خانگی داخل منزل خودداری کنند، خاطرنشان کرد: باید نسبت به استفاده از بالش و تشک حاوی پر، پشم و کرک نیز پرهیز شود زیرا باعث بدتر شدن این بیماری خواهند شد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.