صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / بررسی وزن به وزن آزادکاران ایران در رنکینگ جهانی/ شرایط حساس حسن یزدانی و علیرضا کریمی
بررسی وزن به وزن  آزادکاران ایران در رنکینگ جهانی/ شرایط حساس حسن یزدانی و علیرضا کریمی

بررسی وزن به وزن آزادکاران ایران در رنکینگ جهانی/ شرایط حساس حسن یزدانی و علیرضا کریمی

علیرضا کریمی و حسن یزدانی بهترین آزادکاران ایران در رنکینگ جهانی هستند اما برای حفظ جایگاه و قرار گرفتن در سیدبندی مسابقات جهانی، در شرایط حساسی به سر می برند.

دیوید تیلور حسن یزدانی

به گزارش کسب و کار نیوز، اتحادیه جهانی کشتی قصد دارد در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ و المپیک ۲۰۲۰ توکیو، کشتی گیران هر وزن را سیدبندی کند تا چهار نفر برتر رنکینگ جهانی در دورهای مقدماتی با یکدیگر روبرو نشوند و نهایتاً در نیمه نهایی به همدیگر برخورد کنند. در این شرایط شانس کسب مدال ۴ نفری که در رنکینگ هر وزن برتر باشند، بسیار بیشتر است.

اخیراً رنکینگ جهانی کشتی آزاد اعلام شد که نفرات متعددی از ایران شانس قرار گرفتن در بین چهار نفر برتر جهان و در واقع قرار گرفتن در سیدبندی مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان را دارند.

در حال حاضر دو مسابقه دارای رنکینگ تا مسابقات جهانی باقی مانده است که هر آزادکاری به فرض اینکه در هر دو جام ساساری و یاشار دوغو قهرمان شود نهایتاً می‌تواند تا ۳۶ امتیاز بدست آورد.

در سیدبندی مسابقات جهانی ۲۰۱۹، نفر اول با نفر چهارم رنکینگ در یک گروه قرار می‌گیرند که نهایتاً در نیمه نهایی به همدیگر برخورد می‌کنند و نفر دوم با نفر سوم چنین شرایطی را در گروه دیگر خواهند داشت.

اما شرایط کشتی گیران ایران برای قرار گرفتن در بین ۴ نفر برتر هر وزن چگونه است:

اطری با ۲۰ امتیاز در رده دهم وزن ۵۷ کیلوگرم

رضا اطری که با مدال طلای آسیا صاحب ۲۰ امتیاز شده و تا رده دهم بالا آمده، کار بسیار سختی برای قرار گرفتن بین ۴ نفر برتر وزن خود دارد چرا که نفر چهارم این وزن صاحب ۴۰ امتیاز است.

رنکینگ ۵۷ کیلوگرم

شرایط مساوی یخ کشی و احسانپور در ۶۱ کیلوگرم

در وزن ۶۱ کیلوگرم محمد باقر یخکشی نفر پنجم سال ۲۰۱۸ جهان و بهنام احسانپور قهرمان امسال آسیا هر دو ۲۰ امتیازی هستند و در رده‌های ۷ و ۸ ایستاده اند. نفر چهارم این وزن ۳۸ امتیازی است و دستیابی به او کار سختی است هر چند یخکشی به جام ساساری اعزام می‌شود و در صورت قهرمانی می‌تواند چشم به بالای رنکینگ داشته باشد.

رنکینگ ۶۱ کیلوگرم

شرایط نامناسب در اوزان ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم/‏‬ شانزدهمی امامی

اما در سه وزن دیگر شرایط ایرانی‌ها اصلاً خوب نیست. در ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم ایران کشتی گیری در بین حتی ۲۰ نفر برتر ندارد و در ۷۰ کیلوگرم نیز یونس امامی با ۱۶ امتیاز در رده شانزدهم است. نفر چهارم این وزن صاحب ۲۶ امتیاز است.

رنکینگ سه وزن ۶۵، ۷۰ و ۷۴ کیلوگرم

تیموری می‌تواند خود را به برترین‌های ۷۹ کیلوگرم برساند

در وزن ۷۹ کیلوگرم بهمن تیموری قهرمان امسال آسیا و عزت الله اکبری نفر پنجم جهان با ۲۰ امتیاز در رده ۱۲ و ۱۳ هستند. اکبری که با این وزن خداحافظی کرده اما تیموری می‌تواند نفر چهارم این وزن که ۲۸ امتیازی است را بگیرد و این موضوع بستگی به حضور در دو تورنمنت باقی مانده و کسب عنوان در آن رقابتها دارد.

رنکینگ ۷۹ کیلوگرم

وضعیت حساس حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم

هرچند در این وزن حسن یزدانی و کامران قاسمپور هر دو مدعی رسیدن به تیم ملی هستند، اما یزدانی با ۴۳ امتیاز در رده سوم و قاسمپور با ۲۰ امتیاز در مکان یازدهم ایستاده اند. قاسمپور با توجه به اینکه در فهرست جام ساساری قرار ندارد، شانسی برای رسیدن به جمع چهار نفر برتر ندارد اما یزدانی به احتمال فراوان باید در یکی از دو مسابقه ساساری یا یاشاردوغو مسابقه دهد تا جایگاه سوم خود را تثبیت کند.

در این وزن فاتح اردین از ترکیه و دیوید تیلور از آمریکا با ۸۴ و ۸۰ امتیاز حضورشان در بین ۴ نفر برتر قطعی است اما حسن یزدانی با ۴۳ و تیموراز فریف از اسپانیا با ۳۹ امتیاز در مکان‌های بعدی قرار دارند ضمن اینکه کشتی گیران روسیه، بلاروس و اسلواکی در صورت حضور در مسابقات رنکینگ دار می‌توانند جایگاه حسن یزدانی را تهدید کنند.

اگر جدول به همین صورت بماند، در مسابقات جهانی حسن یزدانی (در صورت ملی پوش شدن) و دیوید تیلور در یک سمت جدول قرار می‌گیرند و تا نیمه نهایی به هم برخورد نمی‌کنند. (در سیستم رنکینگ نفر اول با نفر چهارم در یک گروه و نفر دوم با نفر سوم در گروه دیگر قرار می‌گیرند و تا نیمه نهایی هم با هم رودررو نمی‌شوند.) اما اگر یزدانی از جمع ۴ نفر برتر خارج شود، ممکن است اتفاق سال قبل تکرار شود و در دور اول حریف تیلور شود. بنابراین مربیان تیم ملی باید وضعیت کشتی گیران این وزن را به دقت زیر نظر بگیرند تا اگر لازم بود، یزدانی به یکی از دو مسابقه رنکینگ دار (ساساری یا یاشار دوغو) اعزام شود.

رنکینگ ۸۶ کیلوگرم

علیرضا کریمی در رده دوم ۹۲ کیلوگرم

جی دن کاکس قهرمان جهان از آمریکا با کسب ۷۸ امتیاز، با اختلاف زیاد نفر نخست وزن ۹۲ کیلوگرم است و علیرضا کریمی با ۴۵ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. با توجه به نزدیکی امتیازات نفرات دوم به بعد در این وزن، احتمالاً علیرضا کریمی برای قرار گرفتن در بین ۴ نفر سیدبندی، نیاز به حضور در یکی از دو تورنمنت رنکینگ دارد که البته این موضوع به حضور رقبای کریمی در مسابقات پیش رو نیز بستگی دارد. اگر کریمی ملی پوش شود و جایگاه دومی خود در رنکینگ جهانی را حفظ کند، تا فینال با رقیب آمریکایی رودررو نخواهد شد.

رنکینگ ۹۲ کیلوگرم

نیاز رضا یزدانی به حضور در جام ساساری یا یاشاردوغو

رضا یزدانی پس از دو سال دوری از میادین رسمی، در جام دان کلوف به مدال برنز و در قهرمانی آسیا به مدال طلا رسید تا با ۳۴ امتیاز به رده پنجم رنکینگ جهانی برسد. یزدانی اگر می‌خواهد به جمع ۴ نفر برتر سیدبندی برسد، باید در مسابقات رنکینگ شرکت کند چرا که نفرات سوم و چهارم وزن ۹۷ کیلوگرم در دسترس هستند.

رنکینگ ۹۷ کیلوگرم

پرویز هادی در رده ششم رنکینگ جهانی

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم پرویز هادی با ۴۱ امتیاز در رده ششم سنگین وزن است و با نفرات سوم و چهارم فاصله کمی دارد. هادی در صورت کسب عنوان در مسابقات رنکینگ دار، می‌تواند جزو ۴ نفر برتر قرار گیرد تا در صورت ملی پوش شدن، قرعه ساده‌تری نصیبش شود. در این وزن یدالله محبی با ۲۰ امتیاز در مکان یازدهم است.

رنکینگ ۱۲۵ کیلوگرم

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.