صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رییس‌جمهور سریلانکا: ۹۹ درصد مظنونان حملات عید پاک دستگیر شدند
رییس‌جمهور سریلانکا: ۹۹ درصد مظنونان حملات عید پاک دستگیر شدند

رییس‌جمهور سریلانکا: ۹۹ درصد مظنونان حملات عید پاک دستگیر شدند

رییس‌جمهور سریلانکا گفت، «۹۹ درصد» از مظنونان مرتبط با حملات تروریستی عید پاک علیه چند کلیسا و هتل در این کشور دستگیر و مواد منفجره و سلاح‌ها و اقلام متعلق به آنها توقیف شده و اکنون وضعیت برای بازگشت گردشگران به این کشور امن است.

سیریسنا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مایتریپالا سیریسنا، رییس جمهور سریلانکا در مصاحبه‌ای به آسوشیتدپرس گفت: کشور ما اکنون در اوضاع امنی قرار دارد.

او ادامه داد: واحدهای اطلاعاتی ما تعداد تروریست‌های دخیل در این حملات را شناسایی کرده‌اند و ۹۹ درصد آنها دستگیر شده‌اند، شاید یک یا دو نفر از مظنون‌ها باقی مانده باشند و به زودی آنها هم دستگیر خواهند شد.

این اظهارات سیریسنا بعد از آن مطرح شد که یک کمیته تشکیل شده از سوی دفتر ریاست جمهوری او به منظور تحقیقات درباره غفلت نیروهای امنیتی سریلانکا از اخطارهای اطلاعاتی هندی‌ها نسبت به احتمال بالای وقوع حملات، گزارشی را درباره تحقیقاتش ارائه کرد.

سیریسنا از صحبت درباره این گزارش خودداری کرد اما گفت: سران واحدهای امنیتی در سریلانکا از اتخاذ تدابیر مناسب کوتاهی کرده و همچنین در اطلاع‌رسانی به من نیز کوتاهی کردند.

به گفته رییس‌جمهور سریلانکا «همه» مواد منفجره، سلاح‌ها، خانه‌های امن و مراکز آموزشی متعلق به این مظنون‌های حملات تروریستی در فاصله ۱۶ روز گذشته از زمان وقوع این حملات شناسایی و یافت شده‌اند.

سی‌دی ویکراماراتنه، رییس موقت پلیس سریلانکا نیز در بیانیه‌ای گفت، مقام‌های این کشور اقدام به توقیف یکسری بمب‌های دست‌ساز و صدها شمشیر، ۱۴۰ هزار پول نقد در حساب‌های بانکی و دارایی‌هایی به ارزش ۴۰ میلیون دلار متعلق به مظنون‌ها شامل زمین، خانه‌ها، خودروها و جواهرآلات کردند.

سیریسنا گفت: این موارد به خاطر ضعف واحدهای اطلاعاتی سریلانکا بوده که زودتر کشف نشدند.

مقام‌های سریلانکا گفته‌اند که بمب‌گذاری‌های انتحاری هماهنگ در تعطیلات عید پاک از سوی شبه‌نظامیان سریلانکایی علیه کلیساها و هتل‌های مجلل در شهر کلمبو پایتخت سریلانکا اتفاق افتاد.

این در حالی است که در روز وقوع این حملات، سیریسنا در سفری شخصی به سنگاپور رفته بود.

او در مصاحبه روز سه‌شنبه خود گفت، خشونت یک مشکل مختص به سریلانکا نیست و آن را مرتبط با «تروریسم جهانی» دانست.

وی ادامه داد، کشورهایی که با تروریسم بین‌المللی می‌جنگند داوطلبانه کارشناسان اطلاعاتی را به کشور او فرستاده‌اند و آنها با واحدهای اطلاعاتی محلی سریلانکا همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.