صفحه اصلی / سرخط خبرها / قبل از امتحان و آزمون، مغز خود را آماده کنید

روش صحیح درس خواندن در ماه مبارک رمضان؛

قبل از امتحان و آزمون، مغز خود را آماده کنید

یک مشاوره تحصیلی گفت: درس خواندن در ماه رمضان به دو حالت در میان دانش آموزان و داوطلبانی که قصد روزه گرفتن دارند، رواج دارد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حسین حمودی ، در خصوص روش درس خواندن دانش آموزان و داوطلبان در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: ابتدا دو حالت مورد نظر را توضیح و سپس به بیان این که کدام روش بهتر است خواهیم پرداخت.

وی افزود: در حالت اول دانش آموز از سحر درس خواندن را آغاز و تا ساعتی که احساس خستگی و گرسنگی برای او پیش می‌آید که معمولاً این زمان در ساعت‌های نماز ظهر به وجود آمده، ادامه دهند.

حمودی ادامه داد: داوطلب پس از نماز ظهر تا زمان افطار استراحت کرده و سپس از بعد از افطار به مدت ۲ الی ۳ ساعت مجدداً درس می‌خواند. پس از مدت زمان ۲ یا ۳ ساعته استراحت می‌کند و این چرخه از زمان سحر مجدداً آغاز می‌شود.

این مشاوره تحصیلی تصریح کرد: حالت دوم به این شکل است که دانش آموز یا داوطلب پس از افطار تا زمان نماز صبح یا سحر؛ درس خواندن را شروع و با رسیدن زمان سحر و گاهاً یک الی دو ساعت پس از سحر به درس خواندن ادامه می‌دهد و پس از آن زمان استراحت شروع و تا زمان افطار ادامه می‌یابد.

حمودی عنوان کرد: در حالت اول زمان استراحت در طول ۲۴ ساعت به دو نیمه تقسیم می‌شود؛ یعنی اگر زمان ایده آل در طول ۲۴ ساعت ۸ ساعت زمان برای خوابیدن و استراحت باشد، در دو نیمه ۴ ساعته خواب مورد نیاز فرد تأمین می‌شود.

وی افزود: در حالت دوم نیز زمان ۸ ساعته مورد نیاز تکمیل می‌شود با این تفاوت که بر خلاف روزهای عادی ساعات خواب و بیداری عوض شده و دانش آموز طول روز در خواب بوده و شب به درس خواندن می‌پردازد.

این مشاوره تحصیلی با بیان این که ابتدا به توضیح ساعت زیستی پرداخته و سپس مناسب‌ترین روش مطالعه را برای دانش آموزان بیان خواهم کرد، تصریح کرد: ساعت زیستی یعنی ساعتی که مغز پیک توانایی خودش را دارد.

وی بیان کرد: یعنی مغز در بهترین شرایط خود آماده پاسخگویی به مسائل است. حال با توجه به این که امتحانات مدارس و زمان آزمون کنکور ساعت ۸ صبح است، برنامه ریزی شده است، تغییر در ساعت زیستی دانش آموز و ساعتی که مغز او باید شروع به کار کند به گونه‌ای باشد که در زمان امتحانات و آزمون کنکور پاسخگوی سوالات امتحانی باشد.

حمودی تاکید کرد: به نظر می‌رسد حالت اول روش بهتری برای درس خواندن در ماه رمضان است و باید زمان درس خواندن فرد هر روز دو ساعت پیش از ساعت امتحان او باشد.

وی افزود: دانش آموز باید بتواند ساعت زیستی بدن خود را به گونه‌ای برنامه ریزی و تنظیم کند که در نهایت در روز آزمون مغز او دو ساعت پیش از شروع آزمون، فعالیت خود را آغاز کند. در حالت اول زمان و برنامه خواب دانش آموز هم آنچنان تغیری نمی‌کند و قطعاً در نهایت در روز آزمون به نتیجه بهتری دست می‌یابد.

حمودی در پایان گفت: امیدوارم دانش آموزان و تمامی داوطلبان با استفاده از این برنامه کلی بتوانند هم به روزه داری خود پرداخته و هم به درستی و به طور منظم برنامه درسی خود را پیش ببرند تا نتیجه زحمات چند ماهه و گاهاً چند ساله خود را مشاهده کنند.

 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.