صفحه اصلی / سرخط خبرها / جای خالی ۳۳۰۰ نیروی معلم در استان مرکزی
جای خالی ۳۳۰۰ نیروی معلم در استان مرکزی

جای خالی ۳۳۰۰ نیروی معلم در استان مرکزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هم اکنون استان مرکزی با کمبود بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نیروی معلم مواجه است که باید برای رفع این معضل در سطح ملی و استانی تصمیمات لازم اتخاذ شود.

معلم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بهروز اکرمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه هم اکنون ما در سراسر کشور با معضل کمبود معلم مواجه هستیم، بیان کرد: متأسفانه این مشکل هر ساله تکرار می‌شود و باید برای این معضل فکری اساسی کرد و برای آن تصمیمات جدی گرفت. بخشی از این تصمیمات، ملی هستند اما بخش دیگری که مربوط به استان می‌شوند، باید در شورای آموزش و پرورش استان برای آنها تصمیمات راهبردی و کارگشا اتخاذ شود.

وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی هم اکنون با کمبود ۳۳۰۰ نیروی معلم مواجه است، افزود: آموزش و پرورش بهترین دستگاهی است که می‌تواند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد و کمبود ما را در زمینه نیروهای آموزشی جبران کند. در بحث سرانه آموزشی استان، باید میزان انطباق شاخص‌های تعریف شده با شاخص‌های ملی مشخص شود و از آنجاکه شرایط ما با سالهای گذشته تفاوت زیادی کرده است، باید در این شاخص‌ها بازنگری کنیم تا بتوانیم این سرانه ناچیز را در محل مناسب خود استفاده کنیم.

اکرمی بر لزوم بهره مندی مناسب از اوقات فراغت حدود ۲۴۰ هزار دانش آموز استان در تابستان سال جاری تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در ستاد ساماندهی امور جوانان تمهیدات لازم برای این امر دیده شده است، اما مطمئناً انعکاس پیشنهادات و نظرات شورای آموزش و پرورش استان می‌تواند در تقویت برنامه‌های موجود بسیار مفید باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به ضرورت اجرای پروژه مهر در مدارس سطح استان، بیان کرد: این پروژه نباید به اواخر تابستان موکول شود و باید بلافاصله بعد از تعطیلی مدارس و شروع اوقات فراغت دانش آموزان آن را با شیوه‌ای متفاوت در استان عملیاتی کرد. بنابر یک تجربه موفق جهانی، مدارس استان می‌توانند جهت بهره مندی مناسب از اوقات فراغت دانش آموزان و مهارت آموزی، از دانش آموزان خود جهت آماده سازی فضاهای آموزشی استفاده کنند.

اکرمی خاطرنشان کرد: در صورتی که ما از هم اکنون و در این فرصت باقی مانده، پروژه مهر را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهیم، شاهد صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌های آموزش و پرورش خواهیم بود و از طرف دیگر می‌توانیم با ارتقای مهارت‌های عملی دانش آموزان، آنان را در این زمینه توانمند سازیم.

وی یکی از کارکردهای شورای آموزش و پرورش استان را تصمیم گیری جهت تبدیل به احسن کردن فضاهای آموزشی سطح استان دانست و اضافه کرد: در حال حاضر در بسیاری از شهرستان‌های استان، فضاهای آموزشی متعددی با کارکرد آموزشی پایین وجود دارد که می‌توان با شناسایی و تبدیل آنها به فضاهای مناسب‌تر، بهره کافی را از آنها برد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران، گفت: هم اکنون فضاهای آموزشی بسیاری در نقاط مختلف استان وجود دارد که با تبدیل احسن این اماکن به فضاهای آموزشی مناسب، می‌توان بهره کافی را از آنها برد.

وی اضافه کرد: در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تمهیدات لازم برای اجرای مسابقات علمی تخصصی دبیران برگزیده کشوری در حوزه تربیت بدنی دیده شد، که خوشبختانه مورد حمایت بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.