صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / تخلفات سازماندهی شده در ساخت و ساز غیر مجاز آذربایجان غربی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مطرح کرد:

تخلفات سازماندهی شده در ساخت و ساز غیر مجاز آذربایجان غربی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: در برخورد با ساخت و سازها در حاشیه شهرها، روستاها و تصرف غیر مجاز اراضی ملی و منابع طبیعی در استان غفلت شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، پیمان آرامون در دومین جلسه کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز استان تصریح کرد: در شرایطی که قوانین و دستورالعمل‌های هیأت وزیران در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز صراحت داشته و ارائه هرگونه خدمات آب، برق و گاز را به این نوع احداثی‌ها منع کرده است، برخورداری امکان ارائه خدمات، موجب تشدید تخلف و افزایش ساخت و سازها در حاشیه شهرها، روستاها، تصرف غیرمجاز اراضی ملی و منابع طبیعی و حاشیه رودخانه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته در برخورد با این معضل غفلت شده است، افزود: در بسیاری از موارد تخلفات به صورت سازماندهی شده انجام شده و اراضی ملّی و منابع طبیعی مورد تصرف و تخریب قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی بر جدیت مدیران ارشد استانی در مقابله با این تخلفات، تاکید و خاطرنشان کرد: در تمامی شهرستان‌های استان کارگروه متناظر کارگروه استانی با ریاست فرمانداران تشکیل شده است و به صورت مستمر ضمن شناسایی تصرفات و تخلفات انجام شده نسبت به اعمال قانون در کوتاه‌ترین زمان اقدام خواهد شد.

آرامون با تاکید بر آسیب شناسی این پدیده اظهار کرد: باید با همکاری و اهتمام جدی دستگاه‌های مسئول با شیوع این بیماری خانمانسوز بشدت برخورد کرده و از منابع با ارزش کشاورزی و طبیعی حفاظت شود. در قدم نخست با تثبیت وضعیت موجود و ممانعت از احداث موارد جدید در مراحل بعدی نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز موجود اقدامات قانونی انجام شود.

وی همچنین اشاره کرد: در کنار برخورد با تخلفات و ساخت و سازهای غیرمجاز باید راهکارهای جایگزین نیز ارائه شود و طرحی نظامند برای توسعه خانه باغ‌ها و ساخت و سازها تهیه شود.

همچنین حاتمی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این جلسه با اعلام جدیدت دستگاه قضائی در برخورد با متخلفان و زمین خواران گفت: قوانین لازم برای پیشگیری از وقوع جرم و برخورد سریع با متخلفان در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز موجود است و دستگاه‌های متولی باید با استفاده از آنها در اولین مراحل وقوع جرم نسبت به پیشگیری و مقابله با متخلفان اقدام کنند.

حاتمی افزود: در حوزه تخلفات ساختمانی و تصرفات غیرقانونی باید با اطلاع رسانی و کارهای فرهنگی نسبت به آگاه سازی در جامعه اقدام کرد.

وی ادامه داد: دستگاه قضائی تمامی ظرفیت‌های قانونی برای برخورد شدید با متخلفان، زمین خواران به کار گرفته و شهروندان می‌توانند با اعلام هرگونه تخلف و تصرف از طریق سامانه سجام به نشانی www.sajam.adliran.ir اطلاع رسانی کنند
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.