صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / واکنش اپوزیسیون ترکیه به ابطال انتخابات شهرداری استانبول
واکنش اپوزیسیون ترکیه به ابطال انتخابات شهرداری استانبول

واکنش اپوزیسیون ترکیه به ابطال انتخابات شهرداری استانبول

در حالی که کمیسیون انتخابات ترکیه به تازگی شکایت حزب حاکم به رهبری رجب طیب اردوغان را پذیرفت و انتخابات شهرداری استانبول را باطل کرد، اپوزیسیون ترکیه در واکنش، این اقدام را «دیکتاتوری ناب» قلمداد کرد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، در انتخابات شهرداری‌های ترکیه حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان شهرداری استانبول را به رقیب خود، اکرم امام‌اوغلو از حزب مردم جمهوری‌خواه باخت اما علیه نتایج انتخابات به کمیسیون انتخابات شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری آنادولو، کمیسیون انتخابات امشب اعلام کرده که با لغو انتخابات برگزارشده شهردار استانبول، برگزاری این انتخابات باید تکرار شود.

در پی این تصمیم کمیسیون انتخابات، اپوزیسیون ترکیه این شیوه حزب حاکم به رهبری اردوغان را «دیکتاتورمنشانه» خوانده که با این کار خود، اراده مردم را زیر پا می‌گذارد.

انورسال ادی‌گوزل، معاون رئیس حزب مردم جمهوری‌خواه در یک توییت به طعنه نوشته است: پیروزی بر حزب عدالت و توسعه امری است غیر قانونی.

او افزود: این سیستمی که اراده مردم را پایمال می‌کند و به قانون بی‌اعتناست، نه دموکراتیک است و نه مشروع، بلکه دیکتاتوری ناب است.

شورای عالی انتخابات ترکیه با قبول اعتراض حزب عدالت و توسعه به نتایج انتخابات شهرداری استانبول، رأی به ابطال نتایج رأی‌گیری و برگزاری مجدد آن در تاریخ ۲۳ ژوئن داد.

در جلسه این شورا، اعضا با بررسی اعتراض‌ها به انتخابات شهرداری استانبول با ۷ رأی موافق در مقابل ۴ مخالف نتایج این انتخابات را باطل اعلام کردند.

این شورا فردا (سه‌شنبه) نیز به بررسی اعتراض حزب عدالت و توسعه و همچنین حزب حرکت ملی به نتایج انتخابات شهرداری‌ها در مناطق بویوک‌چکمجه و مال‌تپه خواهد پرداخت.

بر اساس رأی صادره احزاب شرکت‌کننده در انتخابات ۳۱ مارس حق شرکت در انتخابات مجدد را خواهند داشت و با کاندیداهای قبلی در این انتخابات رقابت خواهند کرد. فهرست رأی‌دهندگان بدون تغییر و همانند فهرست انتخابات ۳۱ مارس خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.