صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / حمایت پژوهشگاه مواد و انرژی از طرح‌های فناورانه تقاضامحور

حمایت پژوهشگاه مواد و انرژی از طرح‌های فناورانه تقاضامحور

معاون پژوهش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: تقویت طرح‌های فناورانه تقاضامحور از برنامه‌های سال جاری این معاونت است؛ چرا که مهمترین هدف پژوهشگاه، پژوهش در موضوعات مورد نیاز کشور و تلاش برای به ثمر رساندن نتایج آن‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

سردر پژوهشگاه مواد و انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سعید حصارکی با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای تقویت پژوهش‌های فناورانه تقاضا محور، اقداماتی همچون طرح تجمیع گرنت اعضای هیات علمی، حمایت مستقیم از طرح‌های فناورانه و تامین نیروی انسانی پژوهشی برای طرح، از طریق طرح‌های پسا دکتری و یا طرح داخلی را در دستور کار داریم.

وی افزود: این معاونت با همکاری همه همکاران و پژوهشکده‌ها در تلاش است تا برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی لازم برای رساندن پژوهشگاه به جایگاه واقعی خود را انجام دهد و این مساله یاری همه کارکنان را می طلبد.

معاون پژوهش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه مواد و انرژی ادامه داد: در این راه باید سرمایه‌هایمان؛ اعم از منابع مالی و منابع انسانی را به سمتی متمرکز کنیم که یک دستاورد ملموس برای جامعه داشته باشد.

دکتر حصارکی یکی دیگر از اهداف این معاونت را رشد و اعتلای فعالیت‌های بین المللی دانست و خاطر نشان کرد: بحث بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور که در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است، در حال انجام است و در پژوهشگاه نیز برای اینکه در جایگاه ۵ پژوهشگاه برتر کشور در حوزه بین‌المللی قرار بگیریم، فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: پژوهشگاه نسبت به سال ۹۶، به طور میانگین در مواردی که معیار ارزیابی طرح بین‌المللی‌سازی است، رشد ۱۰۰ درصدی داشته است و انتظار داریم در سال جاری نیز رشد خوبی داشته باشیم.

دکتر حصارکی ادامه داد: در بحث اچ-ایندکس اعضای هیات علمی نیز گام بسیار بزرگی برداشته شده و تقریباً یک واحد رشد اچ-ایندکس متوسط داشتیم که عدد خوبی است. در حوزه طرح‌های بین‌المللی نیز تقریباً در سال ۹۷، هشت طرح بین‌المللی مشترک داشتیم که با سایر دانشگاه‌های دنیا انجام شده و ۱۰ طرح هم برای سال ۹۸ پیش بینی کردیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

دکتر حصارکی با اشاره به اینکه در حال حاضر، چهار عضو هیات علمی برای سردبیری نشریات بین‌المللی و یک ثبت اختراع بین‌المللی داریم، افزود: یکی از اقداماتی که برای رشد این حوزه در دستور کار قرار دادیم، بحث تشویق اعضای هیات علمی و حمایت از طرح‌های مشترک بین‌المللی است.

وی همچنین گفت: در حوزه نشر علم و فناوری بحث نشریات پژوهشگاه و کتب اعضای هیات علمی مطرح است که در شناسایی موانع برای بهبود سرعت چاپ آن تلاش شده است.

بر اساس اعلام پژوهشگاه مواد و انرژی، معاون پژوهشگاه مواد و انرژی در پایان افزود: این معاونت آماده دریافت هر گونه پیشنهاد، انتقاد و نقطه نظرات همکاران است تا با کمک همه همکاران در راستای ماموریتی که در این پژوهشگاه داریم، موفق باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.