صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / محسنی بندپی: مشارکت استان تهران در انتخابات باید افزایش یابد

محسنی بندپی: مشارکت استان تهران در انتخابات باید افزایش یابد

استاندار تهران با بیان اینکه استفاده از تریبون‌ها برای تمامی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید یکسان باشد، گفت: میانگین مشارکت استان تهران در انتخابات قبلی بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بوده است و این عدد باید افزایش یابد.

دکتر محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی

به گزارش کسب و کار نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه وظیفه ما در انتخابات عمل به قانون و رعایت اصل بی طرفی است و باید از آرای مردم به بهترین شکل ممکن صیانت کنیم، اظهار کرد: همه می‌دانیم در شرایطی هستیم که دشمنان در صدد دلسرد کردن مردم از نظام هستند.

وی ادامه داد: مشروعیت هر نظامی متکی بر رأی مردم و انتخابات است و به باور دانشمندان سیاسی، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نوعی قدرت معنایی تلقی می‌شود. مشارکت حداکثری مردم نیازمند تأمین امنیت انتخابات و ایجاد فضای رقابت کامل برای تمامی نامزدها است.

استاندار تهران همچنین با اشاره به اینکه به هر حال در کشورهایی که به نوعی ادعای برقراری کامل دموکراسی دارند، هم حواشی مربوط به انتخابات وجود دارد، تصریح کرد: باید زمینه‌های انتخابات پرشور و حماسی را برای مشارکت حداکثری مردم و کمترین حاشیه و بی طرفی کامل از سوی ستاد انتخابات استان تهران فراهم کنیم. رقابت در انتخابات باید سالم باشد. به فرمانداران تاکید می‌کنم که استفاده از تریبون‌ها برای تمامی کاندیداها باید یکسان باشد.

بندپی با اشاره به اینکه فرمانداران استان باید نسبت به انتخاب اعضای هیأت اجرایی انتخابات در شهرستان‌ها سریع‌تر اقدام کنند، خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ قطعاً جمعیت واجد رأی دادن افزایش یافته و باید برای این جمعیت برنامه‌ریزی کنیم و صندوق‌های رأی به فراخور جمعیت افزایش یابد.

وی در پایان گفت: میانگین مشارکت استان تهران در انتخابات قبلی بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بوده است و این عدد باید افزایش یابد.

در ادامه این جلسه، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی و رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: لزوم بی طرفی و عدم حمایت از هیچ یک از نامزدها، صیانت از آرای مردم، رعایت قانون و تاکید بر افزایش مشارکت مردم از وظایف ذاتی ستاد انتخابات کشور و در استان تهران است.

به گفته وی طبق ابلاغ وزارت کشور، استان‌هایی که دارای معاونت مجزای امنیتی و انتظامی هستند الزاماً باید ستاد امنیت را تشکیل دهند.

حسن بیگی همچنین گفت: استان تهران مجموعاً دارای ۶ حوزه انتخابیه با ۳۵ نماینده است که حوزه انتخابیه پاکدشت دارای ۱ نماینده، دماوند و فیروزکوه ۱ نماینده، شهریار، قدس، ملارد ۱ نماینده و شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان ۱ نماینده و ورامین، پیشوا و قرچک ۱ نماینده و شهرستان‌های تهران، ری، پردیس، شمیرانات و اسلامشهر دارای ۳۰ نماینده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات تدوین و برای فرمانداران ارسال شده است، بیان کرد: حدود ۷ هزار شعبه اخذ رأی در استان تهران پیش بینی و به ازای هر ۵ شعبه، یک بازرس تعیین شده است

حسن‌بیگی در پایان گفت: رئیس ستاد انتخابات استان تهران با حفظ سمت سخنگوی ستاد انتخابات است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.