صفحه اصلی / سرخط خبرها / کتاب «مهدی اخوان ثالث» به چاپ هجدهم رسید

توسط نشر نگاه

کتاب «مهدی اخوان ثالث» به چاپ هجدهم رسید

کتاب «مهدی اخوان ثالث» نوشته محمد حقوقی توسط نشر نگاه به چاپ هجدهم رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، کتاب «مهدی اخوان ثالث» نوشته محمد حقوقی به‌تازگی توسط نشر نگاه به چاپ هجدهم رسیده است.

این کتاب دومین عنوان از مجموعه «شعر زمان ما» است که این ناشر چاپ می‌کند و کتاب‌هایی را شامل می‌شود که هدف از انتشارشان، آشنایی علاقه‌مندان و دانشجویان با فضای راستین شعر معاصر ایران است. کتاب‌های این مجموعه، موفق‌ترین اشعار شاعران مورد نظر را در بر می‌گیرند و مقدمه‌ای دارند که مسیر طی‌شده توسط آن شاعر را برای مخاطب تشریح می‌کند.

مقدمه‌هایی که در کتاب‌های مجموعه «شعر زمان ما» چاپ می‌شود، مختصات و کیفیات شعر شاعر و جوانب کارش را شامل می‌شوند؛ همچنین چگونگی سرایش، زبانِ وسیله و زبانِ شعر، محتوا، دید و جهان‌بینی، تأثیرپذیری و تأثیرگذاری، ساختمان و به‌طور کلی نکات قوت و ضعف شاعر را.

کتاب «مهدی اخوان ثالث» از این مجموعه، به‌ترتیب این عناوین را در بر می‌گیرد:

اخوان و آفرینش شعر، معنی تنوع در شعر اخوان، سیر اندیشه اخوان، جوهر تلخوش مایه شعر اخوان، درونمایه شعر اخوان، اخوان آرمانگرا، اخوان گریان، سیر تحول زبان و بیان در شعر اخوان، زبان خراسانی، اضلاع زبانی شعر اخوان، زبان ویژه در شعر اخوان عامیانه و معمول ادبی و منسوخ، واژه‌های تازی، ترکیب‌های ویژه اخوان، ترکیب‌های تصویری اخوان، تعبیرهای اخوان، سیر تحول زبان و بیان در شعر اخوان، وزن در شعر اخوان، قافیه در شعر اخوان، نخست قافیه قطعه‌ای دوم قافیه «بندی» سوم قافیه معمول، شگردها و تناسب محتوی و محتوا در شعر اخوان، تصویرهای شعر اخوان، تناسب تصویر و زبان در شعر اخوان، اخوان تابع اسلوب و شارح شعر نیما، اخوان به‌عنوان بزرگترین و آخرین شاعر کلاسیک ایران، اخوان بعنوان شاعر نوپرداز، اخوان در مقایسه با نیما، شاملو و فروغ، شعر اخوان پلی میان شعر کهن و شعر نو، مهمترین دهسال عمر شاعری اخوان

چاپ هجدهم این کتاب با ۴۰۰ صفحه و قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.