صفحه اصلی / استان ها / گیلان / شفت از زیستگاه‌های مهم قرقاول گیلان
شفت از زیستگاه‌های مهم قرقاول گیلان

شفت از زیستگاه‌های مهم قرقاول گیلان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت گفت: جمعیت و پراکنش مناسبی از قرقاول را در سطح شهرستان داریم و این امر شهرستان شفت را به یکی از زیستگاههای مهم این گونه در سطح استان تبدیل کرده است.

قرقاول

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا زمانی گفت: همه ساله با آغاز فصل بهار به منظور ارزیابی وضعیت زیستی و تعیین جمعیت پرنده قرقاول، برنامه ملی سرشماری این گونه در سطح زیستگاه‌های شهرستان اجرا می‌شود.

وی افزود: سرشماری قرقاول هر سال در دو مرحله بهاره و پائیزه به منظور تعیین جمعیت این گونه حمایت شده و بومی توسط کارشناسان و محیط بانان اداره محیط زیست و تعدادی از همیاران با حضور میدانی در زیستگاه‌های شهرستان از طریق مشاهده مستقیم و آوای پرنده انجام می‌شود.

زمانی خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سالهای گذشته این طرح در سطح ۱۱ زیستگاه مهم این پرنده از اواخر فروردین ماه آغاز و تا اواسط خرداد ادامه دارد. آمارها در سنوات گذشته نشان می‌دهد خوشبختانه با توجه به وجود زیستگاه‌های مناسب در سطح شهرستان شفت و حمایتی که در سالهای اخیر از این گونه انجام پذیرفت.

وی افزود: جمعیت و پراکنش مناسبی را در سطح شهرستان داریم و این امر شهرستان شفت را به یکی از زیستگاههای مهم این گونه در سطح استان تبدیل کرده است.

زمانی تصریح کرد: تخریب زیستگاه‌ها، شکار غیرمجاز و رهاسازی گونه‌های غیربومی از عوامل تهدید این پرنده زیبا محسوب می شوند که این اداره در راستای وظایف ذاتی خود با مسببین این عوامل برخورد قانونی بعمل خواهد آورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.