صفحه اصلی / سرخط خبرها / خدمت پیش‌کش؛ آبروی کشتی را نبرید!

خدمت پیش‌کش؛ آبروی کشتی را نبرید!

بر خلاف راه و رسم رشته پهلوانی کشتی که بزرگانی همچون تختی را در دامن خود پرورش داده، این روزها شاهد بدترین نوع بی‌اخلاقی از سوی برخی افراد در آستانه انتخابات فدراسیون کشتی هستیم؛ اتفاقاتی که دل هر کشتی‌دوستی را به درد می‌آورد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، رقابت برای کسب کرسی در هر سازمانی در تمامی جهان امری معمول و طبیعی است اما زمانیکه برای رسیدن به این هدف دست به هرگونه عمل ناشایست و خارج از قاعده اخلاق بزنیم قطعاً به بیراهه رفته‌ایم و هدفی جز خدمت به مردم و جامعه در سر داریم.

اما پشت کردن به موازین اخلاقی از سوی برخی افراد (چه در جلوی صحنه و چه از پشت صحنه) و یا طرفدارانشان برای کسب کرسی ریاست آن هم در رشته‌ای مثل کشتی که جدا از مباحث قهرمانی، برآمده از خصلت‌های پهلوانی و جوانمردی است، دل شیفتگان راه و رسم کشتی و بزرگانی چون جهان پهلوان تختی را به درد آورده است.

رقابت میان برخی افراد و طرفدارانشان که اتفاقاً از گوش شکسته‌های کشتی نیز هستند کار را به جایی رسانده که شاهد انواع و اقسام تهمت‌ها، الفاظ رکیک، تهدید و تمسخر در فضای مجازی علیه یکدیگر هستیم و این بداخلاقی‌ها، مردم عادی را نیز تحریک کرده و باعث شده آنها هم به نفع یا علیه برخی کاندیداها دست به ناسزاگویی بزنند. این آش بقدری شور شده که دیگر صدای همه اهالی کشتی و پیشکسوتان را نیز درآورده است.

برخی پیشکسوتان و اهالی کشتی از جمله محمد بنا برای چندمین مرتبه این افراد را به رعایت اخلاق و رقابت سالم فراخواند و خواهان پایان این بی‌اخلاقی‌ها شد.

سرانجام پس از مدت‌ها روز گذشته کمیته ملی المپیک اعلام کرد که با وزارت ورزش به این توافق رسیده تا انتخابات این فدراسیون حداکثر تا ۴۵ روز دیگر برگزار می‌شود و قطعاً با ادامه این بی اخلاقی‌ها باید منتظر خدشه هر چه بیشتر بر اعتبار و جایگاه کشتی ایران از سوی معدود گوش شکسته‌ها باشیم ضمن اینکه برگزار نکردن انتخابات در شش ماه اخیر باعث شده حاشیه‌های کشتی بیشتر شود که چیزی جز لطمه به ورزش اول ایران را در پی نخواهد داشت و وزارت ورزش باید هر چه سریع‌تر تکلیف کشتی را روشن کند.

البته در این میان برخی نیز با داشتن روحیه پهلوانی در مدار اخلاق حرکت کرده اند و شاهد کوچک‌ترین بی‌حرمتی از سوی این افراد برای رسیدن به کرسی ریاست به هر قیمتی نبوده‌ایم که جای تقدیر دارد.

بدون شک اعتبار و جایگاه کشتی ایران به حدی بزرگ و با ارزش است که برخی افراد نمی‌توانند به هر شیوه ممکن بدنبال رسیدن به منافع شخصی خود باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.