صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حضور دو ناو آمریکایی در دریای چین جنوبی

حضور دو ناو آمریکایی در دریای چین جنوبی

آمریکا امروز (دوشنبه) از حضور دو ناو این کشور در نزدیکی جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی خبر داد؛ اقدامی که می‌تواند به خشم پکن در بحبوحه روابط پر تنش بین دو کشور منجر شود.

کشتی آمریکایی در دریای چین جنوبی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، دریای مورد مناقشه چین جنوبی یکی از موارد مهم در روابط بین آمریکا و چین است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا فشارها بر چین را برای دستیابی به توافقی تجاری را با اعلام افزایش تعرفه‌های گمرکی ۲۰۰ میلیارد لاری بر کالاهای چینی در روزهای آتی به شدت افزایش داده است.

سخنگوی ارتش آمریکا گفت، ناوشکن‌های پریبل و چونگ هون مجهز به موشک‌های هدایت شونده در ۱۲ مایل دریایی جزایر گاون و جانسون ریفز در جزایر اسپارتلی در دریای چین جنوبی حرکت کرده‌اند.

فرمانده کلی داس، سخنگوی یگان هفتم نیروی دریایی آمریکا گفت که این گذرگاه آبی به محلی برای ادعاهای بیش از اندازه تبدیل شده است.

ارتش آمریکا مدت‌هاست که می‌گوید عملیاتش در سراسر جهان انجام می‌شود و شامل مناطق مورد ادعای متحدان است و این مناطق جدا از ملاحظات سیاسی هستند.

این عملیات جدیدترین تلاش آمریکا برای مقابله با اقدامات پکن در محدود کردن آزادی رفت و آمد در آب‌های استراتژیک است که علاوه برچین، ژاپن و دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا در آن عملیات دریایی انجام می‌دهند.

چین مدعی مالکیت تمامی دریای چین جنوبی است و دائماً آمریکا و سایر متحدان را بابت این عملیات دریایی مورد انتقاد قرار می‌دهد.

ویتنام، فیلیپین، برونئی، مالزی، اندونزی و تایوان نیز مدعی مالکیت این دریا هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.