صفحه اصلی / سرخط خبرها / نیاز اورژانسی ۱۲۰ بیمار سیستان و بلوچستانی به دریافت کلیه
نیاز اورژانسی ۱۲۰ بیمار سیستان و بلوچستانی به دریافت کلیه

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن اهدا عضو ایرانیان گفت

نیاز اورژانسی ۱۲۰ بیمار سیستان و بلوچستانی به دریافت کلیه

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن اهدا عضو ایرانیان گفت: در حال حاضر ۱۲۰ بیمار نیازمند پیوند کلیه اورژانسی در استان سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند و در صورت ترویج فرهنگ اهدای عضو از جسد مشکل این دسته از بیماران به صورت کامل برطرف خواهد شد.

پیوند کلیه

به گزارش کسب و کار نیوز- دکتر امید قبادی افزود: با توجه به آمار مرگ مغزی در استان، سالانه امکان اهدای اعضای ۷۰ نفر و نجات جان ۲۵۰ بیمار وجود دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون سالانه ۷۰ بیمار در استان بدلیل نرسیدن اعضای پیوندی جان خود را از دست می‌دهند که در صورت فرهنگ سازی در بحث اهدا اعضای بیمار دچار مرگ مغزی، تمام این افراد می‌توانستند به زندگی عادی بازگردند.

دکتر قبادی با اشاره به اینکه فرد دچار مرگ مغزی حتی اگر دچار ضربان قلب باشد، از دنیا رفته است تاکید کرد: وقتی عزیزی از دنیا می‌رود ارگان‌های حیاتی بدن مانند قلب، کلیه‌ها، ریه‌ها، کبد می‌توانند در این دنیا حیات بخش جان انسان دیگری باشند.

دکتر میری علی آباد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این جلسه گفت: در سال گذشته ۳ مورد اهدا عضو در استان انجام شده که اگر چه آمار پایینی است اما شروعی بر ترویج این فرهنگ جاودانه است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود تیم‌های تخصصی مورد نیاز جهت انجام پیوند عضو و برداشت ارگان‌ها در این دانشگاه، همواره برای همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی در شمال و جنوب استان اعلام آمادگی کرده‌ایم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.