صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ادعا درباره حمله ارتش سوریه به یک مقر ارتش ترکیه در حومه شمالی حماه
ادعا درباره حمله ارتش سوریه به یک مقر ارتش ترکیه در حومه شمالی حماه

ادعا درباره حمله ارتش سوریه به یک مقر ارتش ترکیه در حومه شمالی حماه

نیروهای یگان ارتش سوریه در واکنش به تجاوزات مکرر به مناطق امن و نقاط نظامی خود در حومه شمالی حماة حملات متمرکز و متعددی به مواضع اعضای گروه تروریستی "جبهه النصره" داشتند و تعدادی کشته و زخمی در میان آنها برجای گذاشتند. این در حالی است که یک منبع امنیتی ترکیه به خبرگزاری رویترز گفت، تصور می‌شود نیروهای دولت سوریه حمله‌ای را به مقر نظامی در نزدیکی نقطه استقرار ارتش ترکیه در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه انجام داده باشند.

نظامیان ترکیه در سوریه

به گزارش کسب و کار نیوز، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، نیروهای دولت سوریه با حملات توپخانه‌ای و راکتی مقرهای تروریست‌های جبهه النصره در اطراف شهرک “کفر نبوده” در  ۵۰ کیلومتری شمال غرب حماه و نیز روستای العمیقه در شمال غرب شهرکی در نزدیکی مرزهای اداری حومه جنوب غربی ادلب را هدف گرفتند.

براساس گزارش سانا، مواضع تروریست‌ها در دو طرف مرزهای اداری حومه حماه و ادلب در واکنش به نقض‌های مکرر توافقنامه منطقه کاهش از سوی تروریست‌ها هدف عملیات بود.

در حومه جنوبی ادلب یگان‌های ارتش سوریه حملات متمرکزی به نفرات و تجهیزات جبهه النصره داشتند، این در حالی است که خبرگزاری رسمی سوریه هیچ اشاره‌ای به گزارش‌های منتشر شده درباره هدف قرار دادن مقر ارتش ترکیه در ادلب نکرد.

اما خبرگزاری آناتولی روز شنبه ادعا کرد، نیروهای دولتی سوریه حمله‌ای توپخانه‌ای به مقری در نزدیکی دیده بانی ارتش ترکیه در شمال ادلب داشتند.

پیرو این موضوع یک مقام امنیتی ترکیه نیز به خبرگزاری رویترز گفت، نیروهایی که تصور می‌شود وابسته به دولت سوریه بودند روز شنبه این موضع نظامی ارتش ترکیه را هدف گرفتند.

وزارت دفاع ترکیه هم در بیانیه‌ای تاکید کرد، این مقر مورد حمله‌ای از منطقه تحت کنترل ارتش سوریه قرار گرفت و این حادثه منجر به زخمی شدن چهار نظامی ترکیه‌ای شد.

وزارت دفاع ترکیه ادامه داد، این حمله با چند گلوله تانک انجام گرفت و هلی‌کوپترهای ترکیه‌ای سربازان زخمی را به داخل خاک ترکیه منتقل کردند تا مداوا شوند.

بیانیه وزارت دفاع ترکیه در پی گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه منتشر شد که گزارش داده بود مقری در شمال ادلب مورد هدف توپخانه‌ای نیروهای نظام سوریه قرار گرفت این مقر در نزدیکی دیده بانی شماره ۱۰ ترکیه در ادلب بود. تاکنون دولت سوریه واکنشی به این ادعای خبرگزاری ترکیه‌ای نداشته است.

این دیده‌بانی در منطقه الزاویه واقع در جنوب ادلب و شمال غرب حماه جزو “منطقه کاهش تنش” است.

استان ادلب در همجواری جنوب غرب ترکیه آخرین کانون نیروهای تروریست سوریه است که هیئت تحریرالشام یا جبهه النصره بر بیش از ۷۰ درصد آنها مسلط است و سوریه می‌گوید، ارتش ترکیه از این تشکیلات با هدف نابودی ثبات این کشور حمایت می‌کند.

این استان همچنین در “منطقه کاهش تنش” مورد توافق از سال ۲۰۱۷ واقع است؛ توافقی که در چارچوب روند آستانه بین روسیه،‌ ایران و ترکیه حاصل شد.

ترکیه در این استان ۱۲ مرکز دیده‌بانی با هدف نظارت بر اجرای آتش‌بس در مطنقه دایر کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.