صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از استانداری کردستان در کمیسیون امور داخلی کشور

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از استانداری کردستان در کمیسیون امور داخلی کشور

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بررسی تقاضای نماینده استان کردستان برای تحقیق و تفحص از استانداری کردستان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

کمیسیون شوراها

قاسم‌ میرزایی نیکو در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: دستور اول جلسه کمیسیون مربوط به لایحه مدیریت بحران بود. ماده ۲۰ این لایحه از سوی شورای نگهبان مورد ایراد واقع شده بود و برای بررسی به کمیسیون ارجاع داده شده است. این ماده مربوط به افرادی است که در حوادث غیر مترغبه نظیر سیل یا اتش سوزی یا زلزله فداکاری کرده و در جریان امداد رسانی دچار آسیب می شوند.

میرزایی نیکو ادامه داد: بحث اصلی بر این بود که این افراد چگونه باید دیده شوند و عده ای بر این نطر بودند که باید این افراد رتبه بندی و به طور خاص دیده شوند که مسئولان حاضر توضیحاتی ارائه کردند و در نهایت از آنجا که نماینده شورای نگهبان در جلسه حضور نداشت جمع بندی این بحث به جلسه بعدی موکول شد.

وی در ادامه اظهار کرد: بحث بعدی بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از استانداری استان کردستان بود که از سوی آقای مرادی نماینده این استان مطرح شده بود. محور تحقیق و تفحص حدود شش مورد بود که از جمله آنان مربوط به بحث مرزبانی، صادرات مرزی و بازارچه های مرزی بازمی گشت.

وی در ادامه تصریح کرد: آقای استاندار توضیحات لازم را ارائه کردند و در نهایت مشخص شد که خیلی از این موضوعات از اختیارات و توانمندی استانداری خارج است فلذا قرار شد نماینده استان و استاندار به همراه دو تن از اعضای کمیسیون موارد مطرح شده را با یکدیگر بررسی کنند و دیگر تحقیق و تفحص انجام نشود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.