صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / ایجاد ۱۲۵ دفتر تسهیل‌گری در ۱۸۰محله
ایجاد ۱۲۵ دفتر تسهیل‌گری در ۱۸۰محله

وزیر کشور خبر داد

ایجاد ۱۲۵ دفتر تسهیل‌گری در ۱۸۰محله

وزیر کشور گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی اجتماعی، دفاتر تسهیلگری جذب شده‌اند و تاکنون توانسته‌ایم ۱۲۵ دفتر تسهیلگری را در ۱۸۰ محله راه‌اندازی کنیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به محتوای جلسه امروز اظهار کرد: جلسه امروز با موضوع حاشیه نشینی برگزار شد. حاشیه نشینی از اولویت‌هایی است که مقام معظم رهبری همواره تاکید کردند. در این سه سال اخیر کارهای بسیار خوبی در موضوع حاشیه نشینی اتفاق افتاده است. ابتدا یک تقسیم کار ملی با مسئولیت وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های معین و همکار شکل گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، وزیر کشور افزود: دو بعد کالبدی و محتوایی حاشیه‌نشینی مدنظر قرار بوده که در حوزه کالبدی امروز گزارش دادند و کارهای بسیار خوبی پیش رفته است. البته کار اصلی در حوزه کالبدی موضوعی است که رئیس‌جمهوری در طرح بازآفرینی شهری مطرح کرده‌اند.

وی افزود: کار اصلی و بهترین راه نجات مناطق حاشیه‌نشینی اجرای طرح بازآفرینی شهری است. در حوزه دوم که حوزه اجتماعی است دفاتر تسهیلگری جذب شده‌اند و تاکنون توانسته‌ایم ۱۲۵ دفتر تسهیلگری را در ۱۸۰ محله راه‌اندازی کنیم. کار این دفاتر این است که در محلات امر توانمندسازی افراد و مردم و شناسایی آسیب‌ها و پیگیری آنها از طریق دستگاه‌های مرتبط انجام می‌دهند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امروز دارند دو دفتر تسهیلگری که موفق عمل کردند از سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اجتماعی حاضر شدند و توضیحات را دادند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: حاشیه نشینی یکی از موضوعاتی است که بسیار مهم است و همه کشورهای توسعه یافته نیز بر روی آن تاکید دارند و علت آن هم عدم توازن در توسعه منابع امکانات و فرصت‌ها و فعالیت‌ها است که ناشی از برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های غلط و نظام اداری نادرست است.

وزیر کشور در پایان گفت: امیدواریم با جریان پیشگیرانه به گونه‌ای عمل شود که سرچشمه این عدم توازن و تعادل خشک شود اما تا زمانی که این مشکل درست شود و زمان‌بر خواهد بود ما باید در کمک رسانی به مردم و توانمندسازی آنها هم از نظر شرعی و اخلاقی و قانونی اقدام کنیم و وزارت کشور هم که متولی امور اجتماعی است این موضوع را برنامه‌ریزی کرده و حتماً پیگیری خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.